Gå till innehåll

Åtkomst.


PrzaN

Recommended Posts

Hej.

Skulle nån vänlig själ kunna beskriva på ett simpelt sätt hur jag blockerar vissa saker som "Den här datorn" eller "internet explorer" för dom som inte loggar in på Administratör kontot i windows XP. Tex, jag vill bara att farsan ska kunna sitta på internet, inget mer. =/

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på startmenyn och sedan egenskaper, Klicka på anpassa, där kan du välja vad som ska synas i startmenyn tex "den här datorn" osv.

Och högerklickar du på skrivbordet/egenskaper sedan fliken "skrivbord" anpassa skrivbordet, där kan du kryssa av de saker du inte vill ska synas.

Men du får ju göra detta när du är inloggad på respektive konton som du vill ska beröras tex din farsas.

Ska tillägga att detta ej "Blokerar" några program etc utan de syns bara inte längre, så om det är folk som har bara lite koll på hur man ändrar tillbaka så är det ju ingen mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjo, men nu var det ju blockera jag ville göra =/ ingen som vet hur man begränsar åtkomst ? ???

Hej

Via Kontrollpanelen>Användarkonton kan du "stympa" din farsas konto och ge honom ett begränsat konto.

Nu tycker inte jag att vuxna människor ska behöva köra "begränsat".......... ;)  dvs man måste

lära sig vad man tex klickar på och ev installerar ........ :o

Sedan är det att man MÅSTE skydda sin burk utan något slarv:

- Antivirus

- Windowsupdate

- Riktig brandvägg

- Antispyware tex Windows Defender.

Går det åt skogen så går det men alla måste lära sig även din farsa   ;)

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han vill bara gömma sitt massiva pr0narkiv för sin farsa.. svårt att förstå??

MVH Oliver

Hej Oliver

Hmmmm, är väl bara att flytta P-rullarna till "Mina Dokument" om man kör lösenordskyddat

så är väl det inget problem........ :P

Däremot är väl det kanske värre med en farsa som kanske klickar på allt han ser..... ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smart.. tänkte inte på det :P

Men iaff, kom att tänka på en sak, hur kommer man runt det, har nämligen en gammal Winpartition som inte ens går att starta i felsäkert, har några krypterade filer där som jag gärna skulle vilja komma åt..

Någon som vet hur??

MVH Oliver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men iaff, kom att tänka på en sak, hur kommer man runt det, har nämligen en gammal Winpartition som inte ens går att starta i felsäkert, har några krypterade filer där som jag gärna skulle vilja komma åt..

Någon som vet hur??

MVH Oliver

Hej

Har du inga krypteringsnycklar kvar så är det tungt..........

http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...pic,2130.0.html

Murrays firma öppnar för ? *1000 :-  och säkert också MS om du ber dom snällt dvs

att filerna är livsviktiga...........  ;D

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa jag krypterat??

Läste att man inte kan göra det i Home såå.. När jag trycker Oliver i Mina dokument i X:/ får jag Åtkomst nekad..

Samma sak?? Och 1000 :- :o Ofta någon betalar för nått sånt..

Hej

Nu kostar det   ?  gånger 1000 :- att öppna......

Du vet hur man öppnar det här......

;)

     

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han vill bara gömma sitt massiva pr0narkiv för sin farsa.. svårt att förstå??

MVH Oliver

Nejdå, farsan och mina systrar kommer ofta och hälsar på och då installerar dom alltid en massa skit eller ändrar en massa :/ Om jag var rädd för pr0nzen så skulle jag bara låsa mappen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...