Gå till innehåll

Skapa Windows 7 start-DVD


avskedsfest

Recommended Posts

Har för mig att jag sett att det gick att skapa en windows XP start dvd efter att man laddat alla uppdateringar, på så sätt slapp man alla dessa oändliga uppdateringar när man formaterar datorn. Kan man göra likadant för Windows 7?

Jag har precis installerat om min dator med Windows 7. Håller på att bli galen på allt som ska installeras och datorn som ska startas om. vill skapa mig en ny dvd som har alla uppdateringar. Går det?

Om det nu går, när ska man skapa denna dvd? Anledningen att jag frågar är att jag började med att installera windows 7, men glömde slå på brandväggen. Sen var jag tvungen att ladda ner virusprogram. Frågan är om det kan ha slunkit in ngt litet virus under denna tid.... I så fall vill man inte har en start dvd med ett litet virus...

Tack för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inbyggd i Windows. Du kan göra en image fil (kopia) av hårddisk eller partition,

Sparas på annan partition eller hårddisk. Kan återställas från kontrollpanelen.

Du får tillbaka datorn i exakt samma skick som när du gjorde imagefilen.

Det blir bäst om du skapar image filen på en nyinstallerad dator.

Jag återställer image filen på 48 sekunder. (SSD Disk)

Ofta återställer jag istället för att avinstallera program o annat som jag testat.

http://windowshjalp.se/?p=255

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar ifall det går att spara avbildningen av systemdisken på en annan partition på samma hårddisk.

Har du bara en hårddisk på datorn så rekommenderar jag att du i så fall ansluter en extern USB-hårddisk att lägga avbildningen på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inbyggd i Windows. Du kan göra en image fil (kopia) av hårddisk eller partition,

Sparas på annan partition eller hårddisk. Kan återställas från kontrollpanelen.

Du får tillbaka datorn i exakt samma skick som när du gjorde imagefilen.

Det blir bäst om du skapar image filen på en nyinstallerad dator.

Jag återställer image filen på 48 sekunder. (SSD Disk)

Ofta återställer jag istället för att avinstallera program o annat som jag testat.

http://windowshjalp.se/?p=255

Har nu gjort en backup kopia. Tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...