Gå till innehåll

NIS


MartinAsplund

Recommended Posts

Jo nu är det så att jag har laddat ner Norton Internet Security 2006 och vill installera. Innan man kan installera NIS06 måste man ju avinstallera NIS05 om man har det och det har jag.

Nu var det så att jag hade en fil för att avinstallera just NIS 04/05 som jag har laddat ner från Symatec. Tänkte att jag skulle använda den för att avinstallera men när jag öppnade den så stog det att filen var gammal och en nyare verision kunde hittas på bla bla bla sida.

Jag gick in på länken som dom rekommenderade.

Fick fram nåt annat och sen klickade jag på "Run It Now" och en ny ruta öppnades, där inne fick man acceptera lite ActiveX kontroll grejs och sedan skulle det fungera men istället fick jag upp denna text:

"The Automated Support Assistant encountered a problem

The Automated Support Assistant cannot test your computer unless your computer has:

>  Internet Explorer Version 5.5 or higher

>  Security settings which allow ActiveX controls and JavaScript

>  Windows 98, ME, 2000, or XP operating system

>  250 MHz processor or higher

>  32 MB of memory or higher"

Det är här som jag fastnat och nu sitter, kan inget mera göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst BEGEs

Du kan ju alltid göra en systemåterställning, till en tidpunkt innan du körde programmet som ställde till det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst BEGEs
Om man gör en systemåterställning måste då inte alla filer som fanns i Windows-mappen det datumet man återställer till finnas kvar innan återställningen oxå?

Tror jag har tömt lite grejor i just Windows-mappen.

Nej, det behövs inte. Den återställs med det innhåll den hade vid vald tidpunkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst BEGEs
OK, så du menar att jag ska återställa till tidpunkten precis innan jag gick in på den där sidan första gången ?!

Innan "avinstallera just NIS 04/05" skulle jag nog valt, och börjat om från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...