Gå till innehåll

Bränna installations DVD Windows 8


tomorrow

Recommended Posts

Hej!

Har just köpt och laddat ner Windows 8 från Microsoft. Vill inte just nu installera Win 8 på datorn utan istället

bränna en installations DVD för att använda senare, och vad jag förstått så ska det vara möjligt. Men, nu kommer

mitt problem. Var finns de filer som jag ska bränna till DVD:n. Har fått en ikon på skrivbordet som heter "Installera Windows" men har inte vågat startat det hela eftersom då kanske installationen startar och jag vill ju installera senare. Kan någon vägleda mig vore jag mycket tacksam.

hälsningar

tomorrow

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har just köpt och laddat ner Windows 8 från Microsoft. Vill inte just nu installera Win 8 på datorn utan istället

bränna en installations DVD för att använda senare, och vad jag förstått så ska det vara möjligt. Men, nu kommer

mitt problem. Var finns de filer som jag ska bränna till DVD:n. Har fått en ikon på skrivbordet som heter "Installera Windows" men har inte vågat startat det hela eftersom då kanske installationen startar och jag vill ju installera senare. Kan någon vägleda mig vore jag mycket tacksam.

hälsningar

tomorrow

 

Man ska ladda ner iso-filen om man vill bränna programmet på DVD. Du kanske valde fel alternativ vid nedladdning. Kolla i den andra tråden, Windows 8 uppgradering. Finns ett program som kan göra en iso-fil av installationsfilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har just köpt och laddat ner Windows 8 från Microsoft. Vill inte just nu installera Win 8 på datorn utan istället

bränna en installations DVD för att använda senare, och vad jag förstått så ska det vara möjligt. Men, nu kommer

mitt problem. Var finns de filer som jag ska bränna till DVD:n. Har fått en ikon på skrivbordet som heter "Installera Windows" men har inte vågat startat det hela eftersom då kanske installationen startar och jag vill ju installera senare. Kan någon vägleda mig vore jag mycket tacksam.

hälsningar

tomorrow

 

Klicka på den filen "Installera Windows" så får du olika valmöjligheter där du kan spara ISO filen på skrivbordet, för att därefter kunna bränna DVD eller att installera från USB minne.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...