Gå till innehåll

HTTP Fetcher/1.1.0


bobbe112

Recommended Posts

hej när jag kollar min logg på en hemsida som jag driver  så ser jag 200 lika dana ip nummer och med texten HTTP Fetcher/1.1.0 är det någon som vet vad det är för något och om det är något man bör blockera

Redigerad av bobbe112
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har något skydd har de säkert redan tagit allt de vill ha...

Skydd i första steget lägger du i index-filen till websidan i <head>.. <meta name="referrer" content="origin">

Här kan du läsa lite om detta.. http://wiki.whatwg.org/wiki/Meta_referrer

 

sedan kan man i sin egen webläsare ställa in (network.http.sendRefererHeader) till noll i about:config

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej är inte så insatt i när det gäller skydd på hemsidor men ska försöka förklara mer hur min hemsida fungerar

 

1. sidan har medlems inloggning direkt på startsidan

2. gäster är spärrade och kan bara besöka enstaka sidor utan att bli medlem

3.  ipnummret samt texten HTTP Fetcher/1.1.0 såg jag i gäst loggen

 

 

Redigerad av bobbe112
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Websidan har vanligtvis en massa "taggar" som innehåller olika koder för olika ändamål.

Taggen <html> talar om att det är en html websida..

I <head></head> = Huvud, mellan de två finns all kod som sköts av servrarna och som normalt inte visas för besökaren. Där ska du placera den kod du fick ovan..

I <body></body> finns allt som visas på din websida.. plus alla annan hjälpkod man kan tänkas behöva

 

Startsidan är den sida där du placerar koden du fick.

 

Sedan kan det naturligtvis.. för att krångla till det lite.. en helt annan startsida, som skickar besökaren till den som du upplever som startsida... och då är det där koden ska vara..

 

fråga.. Hur skapar du websidan eller är det någon som gör den till dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej hemsidan är skapad med hjälp av ett php script som är kopplat till ett thema så det finns flera stycken index.php och index.html filer så förstår inte riktigt vart jag ska placera koden du skrev

Redigerad av bobbe112
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...