Gå till innehåll

Silverlight


Hampus

Recommended Posts

I samband med senaste uppdateringar för Windows, så uppkom ett problem med att EN uppdatering inte kunde installeras,

jag har sammanställt förloppet och vilka "varianter" jag  testat, men tyvärr så lyckade det inte.

 

Hampus

post-6630-0-97607800-1363333203_thumb.jp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem Silverlight här: http://www.microsoft.com/silverlight/ och installera manuellt.

 

Om du vill kan du, med hjälp av Winrar, högerklicka på den exe-fil du får hem och extrahera filerna i den.

Där finns bla den msi som är hela installationen. Vill du avinstallera kan du använda den genom att klicka på Browse i din sista bild och peka ut den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följde instruktionerna och allt gick bra fram tills dess att jag tänkte avinstallera , så jag pekade ut den msi-fil som följde med "paketet", men

tyvärr så fungerade det inte. Valde då att installera men tydligen så uppstår någon konflikt med den nuvarande installationen som jag inte lyckats ta bort.

 

Bifogar bild på "resultatet"

 

 

post-6630-0-26578200-1363348439_thumb.jp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa försök: Vid avinstallation, browsa till C:\Windows\Installer (dold systemkatalog). Där finns en kopia av alla installerade msi:er.

 

Fungerar inte det, prova då med Msizap (http://nerdoftherings.net/wp/?p=66).

Syntax: msizap.exe /TW {product code}

 

För att få fram product code, starta regedit och gå till HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

Leta där efter den nyckel som representerar Silverlight:
post-2489-0-00397400-1363349558_thumb.jp

(Mitt är ett exempel)

 

Leta efter värdet "UninstallString". Där hittar du product code för din version av Silverlight (efter /X)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...