Gå till innehåll

Windows Media Player 11 samt tabetbordet krånglar.


CGD

Recommended Posts

WMP har tappat bort sina spellistor.

Jag har lagt upp flera olika spellistor under "Mina Dokument - Min musik - Mina spelningslistor." Jag har där tio olika listor och de har fungerat oklanderligt att lägga till och att spela de olika listorna. Den första och största är en jag kallar "All Musik" och det är just all musik. När jag spelar kan jag lägga in låtar som jag gillar i någon av de övriga listorna.

 

Så nu över till problemet!

Nu känner WMP inte längre igen spellistorna utan har plötsligt börjat skapa nya spellistor. När jag startar WMP så kan via arkivmenyn - öppna komma till mina spellistor och där kan jag välja vilken jag vill och den spelas. Men om jag väljer att spela all musik och efter hand lägga in låtar i någon av de andra spellistorna fungerar det inte, WMP har nu börjat skapa nya spellistor som ligger på annan plats. Så när jag väljer "Lägg till i" finns inte någon av de gamla spellistorna där att välja.

Om jag från WMP tar upp Biblioteket finns ingen spellista där.

Så hur skall jag få WMP att hitta och fylla på de gamla spellistorna igen?

 

Nu över till Tangentbordet.

Jag har ett Microsoft Wireless Desktop Elite och en wireless intellimouse explorer 2.0.  Det här är ju ett äldre set men jag tycker det är mycket bra och har inte hittat en bra ersättare. Men även det har börjat krångla. Tangentbordet har ju ett flertal snabbtangenter och jag använder också några få Windows generella tangentkombinationer. När datorn är nystartad och jag trycker på snabbtangent 1 för att få upp mitt ekonomiprogram kan det ta upp till två minuter innan det startar. Samma gäller även andra kombinationer som exempelvis Windowsknappen och E för att få upp fönstret "Den här datorn". Det här är stressfullt och det kan ju i frustrationen bli flera tryck. När det då väl startar kommer det ju upp flera fönster.

Hur skall jag göra för att få det tillbaka som det var tidigare?

Ominstallation av drivrutiner till Tangentbordet har jag prövat ett par gånger men det hjälper inte. Om jag istället trycker på ikonen "Mina Dokument" som ligger på skrivbordet öppnas det direkt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...