Gå till innehåll

Hur aktivera högerklick?


tjernan

Recommended Posts

Högerklick i en webbsida är inaktiverat/spärrat i IE9 via standardkontot i Win7. Jag har åtkomst till administratörkontot och där fungerar IE9 utan restriktioner. Jag vill öppna möjligheten för högerklick på standardkontot. Har för mig att det fanns en registernyckel tidigare som hette "NoBrowserContextMenu", men jag kan inte finna någon sådan i registret.

 

Hur bär jag mig åt?

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har tillgång till admin-konto.

Starta Lokala Grupprinciper (gpedit.msc), och navigera till...

Användarkonfiguration/Administrativa mallar/Windows-komponenter/Intenet Explorer/Webbläsarmenyer
...dubbelklicka på "Inaktivera snabbmenyn" i den högra vyn och sätt den till Inaktiverad eller Inte konfigurerad.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som du skrev, men den funktionen var redan "Inte konfigurerad". Kikade vidare där inne i grupprinciperna, det var bara två-tre funtioner totalt som var aktiverade? Måste vara någon annan stans som användarkontot är låst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet Explorers högerklickmeny kan också stängas av med registernyckeln...

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions:NoBrowserContextMenu

...men det hade du väl redan kollat som jag förstod det?

Något annat sätt att blockera högerklickmenyn i enbart Internet Explorer, känner jag inte till.

Däremot kan man blockera högerklicken i Utforskaren m.m, men det var väl inte problemet?

Vad är det för dator? Företagsdator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...