tjernan Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Högerklick i en webbsida är inaktiverat/spärrat i IE9 via standardkontot i Win7. Jag har åtkomst till administratörkontot och där fungerar IE9 utan restriktioner. Jag vill öppna möjligheten för högerklick på standardkontot. Har för mig att det fanns en registernyckel tidigare som hette "NoBrowserContextMenu", men jag kan inte finna någon sådan i registret. Hur bär jag mig åt? Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 Eftersom du har tillgång till admin-konto. Starta Lokala Grupprinciper (gpedit.msc), och navigera till... Användarkonfiguration/Administrativa mallar/Windows-komponenter/Intenet Explorer/Webbläsarmenyer ...dubbelklicka på "Inaktivera snabbmenyn" i den högra vyn och sätt den till Inaktiverad eller Inte konfigurerad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjernan Posted June 6, 2013 Author Share Posted June 6, 2013 Jag gjorde som du skrev, men den funktionen var redan "Inte konfigurerad". Kikade vidare där inne i grupprinciperna, det var bara två-tre funtioner totalt som var aktiverade? Måste vara någon annan stans som användarkontot är låst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Internet Explorers högerklickmeny kan också stängas av med registernyckeln... HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions:NoBrowserContextMenu ...men det hade du väl redan kollat som jag förstod det? Något annat sätt att blockera högerklickmenyn i enbart Internet Explorer, känner jag inte till. Däremot kan man blockera högerklicken i Utforskaren m.m, men det var väl inte problemet? Vad är det för dator? Företagsdator? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts