Gå till innehåll

Tips på programmet som gör markören "trögare" / fördröjd ? [LÖST]


Sandstone50

Recommended Posts

Sorry, har inga tips men vet inte vart jag skulle posta denna fråga.

 

Jag vet att jag laddat ner ett program som gjorde att markören slöade till, - liksom :-)

VAD var det för program ???
Man vill alltså förhindra att när man sitter och skriver - och inte kollar skärmen- så ska man helt plötsligt inte skriva i mitten på raden ovanför ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm har du en laptop och råkar komma åt pekplattan, i så fall brukar det finnas en knapp eller knapp-kombination för att inaktivera den tillfälligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack for iden, men jag tror inte att det var det jag letade efter. 7

Programmet jag letar efter, där kunde man ange hur länge man ville ha fördröjningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det pekplattan på laptop brukar det mesta gå att ställa in via/med "synaptics"

 

för extern mus är det enda program jag använd logitech "setpoint"

 

Menar du fördröjnining i pekarrörelse eller vid klick?

 

mvh alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag sitter och skriver så händer det ofta att jag helt plötsligt sitter och skriver mitt i stycket jag redan skrivit, måste så klart bero på att jag nuddat styrplattan på nått sätt, programmet jag letar efter gör så att markören "låses fast" i nån sek eller två - vilket man föredrar, men under den tiden kan du med styrplattan inte flytta markören, men man fortsätter att skriva och häller sej där man ska vara och inte mitt i stycket..

Vet inte om jag kan förklara det bättre ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett vanligt problem på musplattor att pekaren hoppar okontrollerat. Jag blir själv galen på min egen ibland. Detta tips ska testas. Har provat alla inställningar och ingenting har hjälpt. Det verkar som musplattan är för känslig och känsligheten går inte att ställa så lågt som man önskar för att lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...