Gå till innehåll

PDF / IExplorer är inte är på humör


Sandstone50

Recommended Posts

OK, så var det då dags igen go vänner !!
Försöker bifoga en PDF, men får felmeddelande,

ominstallerar då till annat DDF program, - inte då, hjälpte inte

Kan det vara detta underbara windows 8 som ställer till det ?? ELER??  

Nåt klokt förslag till mej ??

Olika felmeddelanden vid olika PDF program, det senade det vanligast (tror jag) Adobe

 

tackar på förhand

 

 

post-10030-0-87225600-1376390229.jpg

post-10030-0-33798400-1376390258.jpg

Redigerad av Sandstone50
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser att det är en "Developers Preview" dessutom? Att installera en ny IE är inte rätt väg att gå.

 

När du säger att du försöker bifoga en pdf, är det i ett mail?

Det spelar ingen roll vilken pdf-läsare du har installerad för att kunna göra det, den är ju bara till för att du ska kunna läsa filen själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tokigt av mej att inte ge all information- tog för givet att alla läste mina tankar... 

Felmeddelandet dyker upp när jag försöker bifoga en pdf till min Gmail.

Har just testat och det gäller även om jag försöker bifoga ett foto från skrivbordet

 

Jag försöker komma på om jag gjort några förändringar i datorn på sistone, men kan inte komma på nån ändring

Jag startar min Gmail genom att klicka på lilla kuvertet som indikerar att det finns olästa mail

NU när jag sitter och försöker mej på olika varianter, så dyker det plötsligt upp en vit ruta att skriva i - ALDRIG tidigare.

DEN tycker jag inte om - undrar hur man får tillbaka den vanliga ??
MEN när jag bifogar dokument i denna ruta SÅ FUNGERAR DET ATT BIFOGA.... man blir förvirrad...

 

 

post-10030-0-01030600-1376457142_thumb.j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för litet kuvert som blinkar, och du startar g-mail ifrån?

Har inga problem att bifoga filer pdf eller txt varken i ett "svara på mail" eller den popupen som kommer om man väljer skriv.

Är det någon skillnad om du manuellt öppnar en internet Explorer och går till gmail istället för via det blinkande kuvertet?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt, att det kan vara sån skillnad. Du har helt rätt, det är Gmail notifier som ställer till det.

Då ska jag försöka uppdatera den eller helt enkelt gå in via Explorer direkt i fortsättningen, MEN

eftersom du tycks använda dej av samma mailprogram, har Google även tivingat på dej denna ruta att skriva i ??
Jag gillar den inte och skulle gärna ha den jag hade tidigare - är det möjligt ?? Den här varianten tycker jag mej ha blivit påtvingad :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae använder inte gmail dagligen tyvärr men när jag väljer "skriv-knappen" så kommer det upp en sån popup-ruta man får skriva i.

Kan hända att det hela är ett problem med rättigheter, att internet Explorer som startas direkt från en genväg har högre rättigheter än om g-mail notifyer startar det, vilket genererar felet, för vad jag sett så är det möjligt att felet är något som genereras av något .NET program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, jag vet så klart inget om rättigheter, men lilla kuvertet kan få ligga kvar och markera om mail finns att läsa medans jag går in via IE direkt

problem solved,

thanks si2rra

 

thanks a lot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gomorron si3rra, du har försett mej med mycket intressant läsning, jag har läst många kommentarer - och inte bara på länken ovan. Mycket intressant.

Gick även till www.outlook.com, mest av nyfikenhet, och döm om min förvåning när min gmail adress dök upp med foto (samma som här) och samma inloggning. Fattar ingenting av det, men spelar ingen roll, får acceptera nya gmailen, det är väl bara så... önskar dej en bra dag... Tack för nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...