Gå till innehåll

Problem IE 11


lordshivaya
Gå till lösning Löst av lordshivaya,

Recommended Posts

IE 11 i W8.1 har helt plötsligt slutat fungera. Öppnar ingen av hemsidorna längre, skriver jag in en adress och klickar enter händer absolut ingenting, går in på inställningar, det ända valbara alternativen där är arkiv, säkerhet och inställningar för kompatibilitetsvyn. Allt annat är ovalbart. Jag har gått in via kontrollpanelen, nätverk och internet, internetalternativ och tagit bort cookies och avaktiverat alla tillägg som inte kommer från microsoft. Händer fortfarande ingenting.Någon som har en susning om vad som kan ha hänt. Självklart överväger jag att avinstallera och ominstallera men vill ju veta orsaken till problemet. Problem är till för att lösas. Inte för att jag på något sätt är beroende av explorer det finns andra alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat via kontrollpanelen, internetalternativ, avancerat, återställning utan resultat.

 

Det går tydligen inte att avinstallera IE 11 i windows 8.1 för att göra en ominstallation, knepigt.

bifogar bilder på hur det ser ut, ingenting fungerar.Ny bitmappsbild (3).bmp

Flera förslag!

Ny bitmappsbild.bmp

Redigerad av lordshivaya
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Kolla ditt antivirus så du inte har "råkat" blockera IE där...

 

Du skriver att du får upp alternativet "säkerhet" under inställningar. Prova att laborera lite med de inställningar du har där. Jag är ganska säker på att det inte kommer göra någon skillnad, men det kan ändå vara värt att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • Lösning

Stort Tack till Moderator !

Jag har inget annat antivirus än det medföljande i 8.1 Defender.

 

Efter mycket trixande via kontrollpanelen, internetalternativ, avancerat har lösningen hittats genom att bocka ur rutan

"Aktivera webbläsartillägg från andra tillverkare" under gruppen Webbsökning. Nu fungerar IE 11 normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...