Gå till innehåll

Integrera SP2 med en WindowsCD + hotfixar och säkerhetsuppdateringar


Janne2

Recommended Posts

hej!

Jag har en undran om detta med hotfixar och säkerhetsuppdateringar

Har efter  den suveräna artikeln om att Slipstreama Service Pack 2 på en bootbar cd skiva  också lyckats med detta men vill testa fixa till en med även  hotfixar å säkerhetsuppdateringar på.

Kanske finns nån bra sida eller kanske rentav nånstans på detta forum ?

Väldan bra om guiden är på svenska då my englich is väry bääd  ::)

tackam för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har funderat över det här slipstream pysslet........... ???

Varför hålla på och pula med det här  ;D  ???

Om man skyddar sin burk så kanske man eventuellt behöver installera om

max 1 gång/år.

För den alldeles vanlige PC ägaren är det då smartast att man har SP2 på en separat skiva.

Sedan att man INTE går på finten att aktivera XP när grundinstallationen är gjort.

Man lägger på SP2 direkt utan nätverksanslutning och aktivering.

Efter det  aktiverar man och låter XP själv tanka hem resten av uppdateringarna.

Lägger på resten av skydden.

Sedan kan man återuppta p2pfildelningen och Messenger fil skickandet  ;D

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har funderat över det här slipstream pysslet........... ???

Varför hålla på och pula med det här  ;D   ???

Om man skyddar sin burk så kanske man eventuellt behöver installera om

max 1 gång/år.

För den alldeles vanlige PC ägaren är det då smartast att man har SP2 på en separat skiva.

Sedan att man INTE går på finten att aktivera XP när grundinstallationen är gjort.

Man lägger på SP2 direkt utan nätverksanslutning och aktivering.

Efter det  aktiverar man och låter XP själv tanka hem resten av uppdateringarna.

Lägger på resten av skydden.

Sedan kan man återuppta p2pfildelningen och Messenger fil skickandet   ;D

;)

Hej!

Plun.

Jag vet hur man ska slipstreama in Service Pack 2 för Windows XP man laddar ned Programmet Autostreamer, och sedan går alltihopa som en dans när man ska integrera Service Pack 2 för Windows XP inkl alla andra Hotfixar samt andra säkerhetsuppdateringar osv.

Mvh: Kalle Nordin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kalle

Jag vet hur man gör slipstream skivor........ ;D

Det finns annat som är viktigare enligt min mening att lägga energin på.

- Vilka drivrutiner som alla pryttlar i burken behöver.

- Hur skyddar jag min burk.

Då behöver man sedan ingen Slipstreamskiva.

Man kanske förlorar någon timme på detta men på den tiden kan man utforska sin burk

och drivrutinernas underbara värld.

Det finns de som verkligen behöver Slipstreamskivor och det är proffsen som hanterar

många burkar.

Men det är ett feltänk det här med slipstream som någon lösning.

Ofta sitter man "där med sin skit" ändå om man inte skyddar och uppdaterar sina drivrutiner samt BIOS.

Så en slipstream inkl BIOS/drivrutiner är ännu bättre om man har energi över  ;D

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju otroligt många fördelar med att slipstreama in åtminstone ett SP. :)

Jag blåser mina burkar mellan 2-3 gånger per år för att bli av med gammlat skräp och börja om på en ny kula. Det är säkerligen fler än mig som gör det av den anledningen och inte bara för att bli av med virus, trojaner, spionprogram osv osv.

Att installera om en dator tar ett tag. Därför vill jag minimera tiden det tar från att installationen börjar till det att datorn är säkrad och man kan börja använda den. Att då åtminstone slipstreama in ett SP minskar tiden med 30-60 minuter.

Vidare så innehåller SP2 viktiga funktioner som exempelvis att den inbygda brandväggen är på från början, vilket är extremt viktigt. På så vis hindras många attacker innan man ens kommit igång. Faktum är att datorer som suttit på nätet under installationen av XP utan SP2 har blivit smittade av exempelvis Blaster redan innan installationen slutförts.

Genom att slipstreama exempelvis SP2 får man dessutom med nya versioner av Media Player och DirectX utan att behöva tanka hem dessa separat. Ett antal nya drivrutiner ingår också i SP2 och detta kan till exempel underlätta installation av XP på burkar med SATA-diskar osv osv

Om man dessutom skapar en svarsfil på ungefär samma sätt som jag beskriver i Sysprep-artikeln så kan man se till att alla drivrutiner installeras automatiskt under XP:s installationsprocedur och då behöver man inte fundera över det heller.

Det finns ju undantag till allt och visst kan man ta kopior av disken efter en nyinstallation osv osv.

I slutändan så är det nog så att de allra flesta bara vill att datorn ska fungera, utan att bry sig om saker såsom att uppdatera drivrutiner, BIOS, skyddsprogram osv osv. Nu tror jag ialla fall att medvetenheten om vikten av att skydda sig växer mer och mer, även om långt ifrån alla inte är intresserade av sådana saker och man kan ju tyvärr inte kräva att alla ska vilja bry sig om sådana saker heller. Men det finns otroligt mycket att göra på området säkerhet och att skydda sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Nu tror jag "sitta där med sin skit" faktorn är ännu högre

angående BIOS/Drivrutiner än "otyg"   ;D

Det funkar ett tag sedan spårar det ut.

Så därför bör man prioritera skyddet samt drivrutiner isf

att febrilt få ihop en Slipstream skiva.

Sedan att "ge faun" i att trigga Windowsupdate själv när man ansluter

burken efter att SP2 är pålagt, rullar snyggt och fint in i PCn från Windowsupdate.

Under den tiden kan man pula med Antivirusskydd, Antispywareskydd och drivrutiner.

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...