Gå till innehåll

Hur får jag bort webspade från ff?


MAUR24

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Har fått in denna så att varje gång jag öppnar ny flik i FireFox så öppnas denna sida start.qone8.com/newtab/?type=nt&ts=1400772162&from=ild&uid=395049983_266114_DC6E5F79 och jag har försökt med allt jag har kännedom om,som spybot & search destry, malwarebaytes, SUPERAntiSpyware Professional, och jag lyckades att avinstallera webspade med IO bit inunstalller och då försvann det från alla mina andra webläsare, men i FireFox så är den kvar och jag kan inte ändra den i inställningar heller för det har jag redan gjort och  det hjälpte inte, så vad kan jag göra för att få bort den?

Redigerad av MAUR24
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan se om AdwCleaner kan fixa det.

 

Spara AdwCleaner av Xplode på Skrivbordet: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

Stäng alla program, inklusive webbläsare.
Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

Klicka på Scan-knappen.
Vänta tills sökningen är klar.
Klicka på Report-knappen.
En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.
Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner[R0].txt

Om du anser att allt som den hittar ska bort kan du förstås klicka på Clean-knappen direkt i stället för att jag kollar igenom rapporten först.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan se om AdwCleaner kan fixa det.

 

Spara AdwCleaner av Xplode på Skrivbordet: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

Stäng alla program, inklusive webbläsare.

Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

Klicka på Scan-knappen.

Vänta tills sökningen är klar.

Klicka på Report-knappen.

En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.

Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner[R0].txt

Om du anser att allt som den hittar ska bort kan du förstås klicka på Clean-knappen direkt i stället för att jag kollar igenom rapporten först.

 

Jag har redan kört det, men glömde att skriva det, men skickar här med den scanloggen, så kan du kolla på den för jag rensade då och trodde att den skulle fixa det, men det gjorde den tryvärr inte, men ska köra en sökning till så lägger jag in den loggen sen.

 

AdwCleanerS3.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där AdwCleaner-rapporten är sen förra fredagen. Har inget ändrats i datorn sen dess?

 

Nä, inget har ändrats sen dess, men vad jag tycker är lustigt är att den inte tog bort det då? För jag laddade ned senaste versionen nu och körde en sökning och fick denna logg.

 

Och nu så fick den bort det i alla fall ser det ut så just nu. Så frågan är varför lyckades inte den förra gången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De olämpliga tilläggen förändras hela tiden och det är ju därför som också AdwCleaner uppdateras varje vecka eller så. Varje ny version av AdwCleaner kan mer än den föregående versionen.

Jag hoppas att du försöker vara mer försiktig med vad du installerar för det är inte normalt att behöva rensa med AdwCleaner så ofta som det ser ut som att du har gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...