Gå till innehåll

Ny dator & nytt OS, hjälp att konfigurera!


.RIHTT

Recommended Posts

Nikons programvara är det inget fel på, däremot är bloatat till en viss del, anledningen till det är att om man överför bilder via kabel ifrån kameran till datorn, är det att programmet sätter sig in i autostartsektionen. Brukar inte använda mig av olika tillverkares programvara. Plockar ut minneskortet istället. Kolla in Irfanview och 7-zip. skickar detta ifrån mobilen, texten kanske inte ligger rätt till. ;)

 

Tjenare på dig! ;)

Update:

Jag har åter igen kollat runt på fotosajter, nikons officiella publikationer men tycker inte att något program passar mig.

ViewNX2 är som du säger bloatat & relativt stor programsvit men klarar inte ens av seriell överföring med kabel utan kräver plock med minneskortet...

 

= Min plan för att möta mina 2 behov bli då följande:

 

 

1. Aktivera Windows inbyggda  Fotovisare/automatisk uppspelning & importverktyg som legat i dvala sen ver win7 via kommandotolken

 

 

cd “C:\Program Files\Windows Photo Viewer” enter

regsvr32 PhotoAcq.dll’ enter

‘regsvr32 PhotoViewer.dl enter

 

 

2. Och för att kunna se/redigera Nikon kamerans specifika RAWformat (NEF ) finns det istället en mer universell CODECpack från Microsoft själva att hämta

 

Vad tror ni om detta, törs man ?

 

Om du försöker att krympa windows partitioner via windows, brukar de hamna i läget 60-40 eller 70-30, då gå via tredjepart som rekommenderas i tidigare svar. Se bara till att allt fungerar i datorn

 

Redigerad av .RIHTT
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...