MrGoodbar Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Satt i går och spelade en Svenne Rubins-låt i Winamp för min dotter. Under låtens gång la jag upp The bands "The night they drove old dixie down" i kön. Omedelbart hoppade då Winamp till The Band och spelade den från början, i ca 10 sek. Därefter hoppade den tillbaka till Svenne Rubins. Jag tog då bort Rubins ur playlistan och startade The Band igen. Efter 10 sek. drog Rubins igång igen! Släckte ner Winamp, och startade The Band i Windows Media Playern. Samma sak; 10 sekunder och sedan Svenne rubins igen. Öppnade The Band-Mp3:an i Cool edit, och där ser man brejket, där låten byter till Svenne rubins. Nånting har alltså ändrat min mp3-fil rent fysiskt! Kopierade låten till USB-minnet, och startade den i en annan dator. Låten är ändrad, och filen består nu av två låtar. Spelade en Reeperban-låt för att testa, och den filen innehåller nu delar av 4 Reeperbahn låtar. Nåt har gjort om den låt jag spelade, till den och 3 andra, som ligger i samma mapp, efter varandra. Vad i h-e har hänt?????????? Vad är det som skriver om mina mp3-filer??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Hej Det kan bero på detta. Det är ett utdrag från winamps feature list... # Winamp supports Output plug-ins, which alter what Winamp does with the audio. Eg. Play it through speakers, convert it to WAV, crossfade it into the next song.# Winamp supports DSP plug-ins, which alter the audio itself. Eg. Change its pitch, change its speed, and alter it for SHOUTcasting. http://www.winamp.com/nsdn/winamp/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sepe Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Jag har använd dom flesta players som finns och tycker att Real Player Plus är den som fungerar bäst för mig! Den spelar dom flesta formaten och där kan du även ändra formaten t.ex. från WMA till MP3 för att sedan ladda ner till din MP3-spelare. Du kan naturligtvis själv bestämma audiokvalitetet i samband med ändringen. Jag tycker att 56 kb/s är perfekt för MP3 spelaren... Smaksak... ;D Winamp gör mig bara förbannad varje gång jag har använt den! Jag tycker att den är så sönderhackad och ologisk spelare att jag riktigt njuter av Real Player Plus i stället! Real Player Plus kostar ca. 250 SEK men är värd pengarna då den spelar nästan vad som helst och du kan lyssna på internetradio och titta på internet-TV med den, och det väldigt lätt och enkelt om du har också vTuner Plus, som jobbar perfekt med Real Playern. Kostar också ca. 250 SEK. Du ska ha Windows Media Player och Quicktime installerade i datorn, men Real Player Plus spelar även deras media. Så du använder bara Real Player hela tiden. Enkelt! Testa gratis under två veckor!!! Både Real Player Plus och vTuner Plus!!! www.real.com och www.vtuner.com -Hoppas detta hjälper någon! ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrGoodbar Posted April 21, 2006 Author Share Posted April 21, 2006 Det är alltså Winamp som fuckat upp mina låtar?? Jag har kört Winamp i flera år, och aldrig haft några problem. Har den ändrat nån djäkla inställning av sig själv? Törs inte spela en låt i burken innan jag vet vad som orsakat strulet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sepe Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Jag=jag vet inte vad som har hänt med din musik för jag har gett upp med att använda Winamp! Jag använder program som är lätta att använda och som är inte så komplicerade heller. Livet ska vara en njutning och inte en kamp! ;D ;D ;D Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Hej Vill du testa Real Player så ladda hem den här som heter "Alternativ Real" och är gratis, den stöder allt som real player i övrigt stöder film musik etc. http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sepe Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Hej Venoms! Och alla andra! Mitt syfte med att berätta om Real Player Plus var att ge info om en bra spelare som är lätt att använda och spelar det mesta. Och det finns en GRATIS Real Player också!!! Den är gömd på Reals hemsida, men den finns där. "Player only" står det väl... Kostar inget! Jag gillar okomplicerade saker... Som fungerar utan att man måste JOBBA med dom! Jag är väl lat... ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Hej Venoms! Och alla andra! Mitt syfte med att berätta om Real Player Plus var att ge info om en bra spelare som är lätt att använda och spelar det mesta. Och det finns en GRATIS Real Player också!!! Den är gömd på Reals hemsida, men den finns där. "Player only" står det väl... Kostar inget! Jag gillar okomplicerade saker... Som fungerar utan att man måste JOBBA med dom! Jag är väl lat... ;D Hej Jag berättade om alternativet därför att Real Player programmet är tungjobbat och kräver lite av datorn, har man inte en snabb dator med mycke minne blir det segt som sirap... Det finns ett alternativ för quicktime också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrGoodbar Posted April 21, 2006 Author Share Posted April 21, 2006 Jättekul att höra om diverse fiffiga spelare, men jag är mer intresserad av vad som händer med mina filer... Reklama nån annanstans, snälla :'( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Jättekul att höra om diverse fiffiga spelare, men jag är mer intresserad av vad som händer med mina filer... Reklama nån annanstans, snälla :'( Jag trodde vi hade täckt den biten redan... Om inte får jag hänvisa till min första post på din fråga... : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrGoodbar Posted April 21, 2006 Author Share Posted April 21, 2006 Efter att ha lyssnat igenom hela mappen är 36 låtar av 81 sabbade. Har även hittat sabbade låtar i en annan mapp också. Har en separat hårdisk med bara musik, så det tar ett tag att kolla allt.... Och Winamp är alltså orsaken till detta ??? ??? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 22, 2006 Share Posted April 22, 2006 Mest troligt är det winamp, eftersom den har den förmågan enl FAQ. Har du något annat prog som man gör, eller editerar musik i, kan det naturligtvis vara en kombination av dessa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts