Gå till innehåll

Koppla DVR-enhet


Recommended Posts

Postad (redigerade)

du kommer åt enheten när du har den inkopplad med kabel, ja men??

Ansluts bryggan korrekt till din trådlösa router/accesspunkt?

Vad ska du göra i din DVR via webbläsaren?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte bryggan att ansluta alls..

Jag ska inte göra något via webbläsaren, bara testade om jag kom åt den, för den syns inte i nätverket.

Jag har en DVR-client i datorn som ska anslutas via nätverket till DVR-enheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

okej, fast du kan ju inte bara kasta in en ny nätverksenhet i hemmet och räkna med att den automatiskt ska hitta och ställa in lösenordet för ditt nätverk.

Precis som med en ny dator eller telefon som använder Wi-Fi så måste dessa inställningar göras.

Börja med att konfigurera bryggan enligt guiden: http://www.vonets.com.cn/download/VAP11N/VAP11N%20Quick%20Setting%20Guide.pdf

och se så den fungerar med ditt trådlösa nätverk hemma, sen flyttar du den helt enkelt till din DVR.

(Observera att om den kopplas in via usb ska INTE extern strömkälla användas, och tvärt om)

edit: har du fått en skiva med kanske denna guide: https://www.youtube.com/watch?v=soeMbz547II

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte fungerar så kika i din router, så det finns tillgängliga adresser i DHCP poolen, samt om funktionen för att endast tillåta vissa mac-adresser är aktiverade så kan den inte ansluta utan att först tillåtas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...