Gå till innehåll

Adobe Flash Player + IE 11.


Jan B

Recommended Posts

Nånting har hänt vid någon uppdatering. I nederkanten kommer upp en trailer på en del websidor, dock inte alla"...köra följande tillägg: Adobe Flash player från Adobe systems..." Kan heller inte spela upp filmsnuttar från you tube, SVT, Svenska spel går inte att överföra pengar, ATG:s sida är helsvart, Aftonbladets filmer går inte att se osv. Detta fungerar i Google Chrome men inte i Firefox. Har allt uppdaterat och Adobe Flash installerat. Det enda jag kan göra är att klicka bort trailern i nederkanten. "Tillåt" fungerar inte heller. Visst kan jag använda Chrome men jag har alltid haft IE och har det inställt som jag vill ha det. Läste på nåt ställe att bankid skulle ha med det att göra men det fungerar faktiskt hos mig. Har även provat med utöka kernelläge men det påverkar inte något. Hursom, finns det nån vettig lösning till detta? 

 

/Jan B.

Redigerad av Jan B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar börja när man installerar en ny version av BankID, BankID i sig fungerar men på något sätt påverkar det annat.

Åtgärden brukar vara att ändra följande:

På säkerhetsfliken se till att ActiveX-filtrering är inaktiverad.

På avancerat-fliken se till att utökat kernelläge är aktiverat.

Eller för den delen installera en tidigare version av BankID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort dom två första åtgärderna, active-X filtrering inaktiv och utökat kernelläge, dock utan resultat. Har ringt till min internetbank men nästan omöjligt att komma fram till tekniska supporten. Kan det bero på detta problem. <_<?  Det är timmar i kötid. Försökt flera ggr. denna vecka. Jag blev uppmanad att ringa senare till supporten idag när jag ställde frågan  i numret om "bankärende". Får se om det är rek. om att installera en äldre version av bankid.  Tycker bara det är märkligt man ska behöva gå "baklänges" för att få det till att fungera.

 

/Jan B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...