Gå till innehåll

Hur gör jag en program-DVD


Gotte156

Recommended Posts

Hej alla!

 

Om någon vecka får jag min nya dator med win 8.1. Nuförtiden får man ju inte en program-DVD medleverad. Hur kan jag tillverka en sådan? Visserligen "ligger" allt på maskinen, men jag vill gärna ha en sådan DVD om något skulle hända.Tacksam för alla tipps.

 

Gotte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

 

Om någon vecka får jag min nya dator med win 8.1. Nuförtiden får man ju inte en program-DVD medleverad. Hur kan jag tillverka en sådan? Visserligen "ligger" allt på maskinen, men jag vill gärna ha en sådan DVD om något skulle hända.Tacksam för alla tipps.

 

Gotte

 

När du startar datorn får du frågan om du vill skapa en recovery, på CD eller USB.  (4 skivor bruka krävas eller 16GB minne)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande säkerhetskopiera så har Windows 8.1 möjlighet att skapa 'system image' via kontrollpanelen. Fungerar detta även för återställning vid evl krasch.istället för ex dvd som inte skickas med .?

Eller måste man även skapa någon separat start dvd i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande säkerhetskopiera så har Windows 8.1 möjlighet att skapa 'system image' via kontrollpanelen. Fungerar detta även för återställning vid evl krasch.istället för ex dvd som inte skickas med .?

Eller måste man även skapa någon separat start dvd i alla fall

 

Jag citerar från:

Windows.microsoft reset-pc

 

"Om Windows saknar filer kan du bli uppmanad att sätta in återställningsmedia, som vanligtvis finns på en DVD eller ett USB-flashminne.

 

Om datorn levererades med Windows 8.1 eller Windows RT 8.1 behöver du skivorna eller USB-flashminnet som följde med datorn."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...