Gå till innehåll

3G modem BBB


Recommended Posts

Jag och min far har vårt bredband från BBB. Och i mitt hushåll så har jag en 4G mobil router som fungerar relativt klockrent, den har dock börjat på sistone att bli frånkopplad varje gång jag stänger ner datorn och åter kopplar upp den dagen därpå. Vet inte riktigt varför, men det är inte så värst stort problem.

 

Men min far har 2 stycken 3G stickor. Och det är främst med den stationära datorn som han har problem med kontakten. Vi har skiftat stickor, vi har skiftat simkorten med varandra, vi har flyttat stickan till mer trovärdigare antennplaceringar. Vi har fått nya stickor från BBB, men problemet kvarstår.

Alltså under pågående surfning så tappar far nätet och det handlar om ett kort ögonblick på bara några sekunder. Och det verkar inte finnas någon symmetri med urloggningen, utan ibland kan det komma ofta, och ibland kan han surfa 1 vecka utan att något händer... Och det gör väl inte så mycket när han bara surfar omkring, men det gör en jävla massa när han är uppkopplad mot sin bank t.ex och skall betala räkningarna. Han tappar allting där och måste varje gång börja om från början, och det har även hänt att han har blivit straffad från banken och kan inte logga in sig direkt igen pga den snabba utloggningen.

 

Varför gör just denna dator detta? För vi gissar att det är något program eller någon inställning i datorn som spökar!

Datorn är en stationär HP med w7. Och det är chrome och mozilla som används mest som webbläsare och firebird som emailprogram.

Vi har ringt till BBB om och om igen för att fråga om det här, men de har inga svar att ge längre, och de vill inte gissa...

Redigerad av bonusvita
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...