Gå till innehåll

Du saknar för tillfället rättighet att använda den här mappen


andreas72

Recommended Posts

När jag försöker öppna vissa mappar som ligger under Windowsmappen (t.ex. Temp-mappen) får jag upp meddelandet "Du saknar för tillfället rättighet att använda den här mappen". Klicka på Fortsätt för att få permanent tillgång till den här mappen.

 

Någon som vet varför detta meddelande kommer upp på bara vissa mappar? Något som är trasigt eller är det normalt? Vet inte att jag fått detta förut så därför blir jag lite fundersam. Jag verkar dock få tillgång till filerna om jag klickar på Fortsätt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C:\Windows\Temp är Systemets temp-katalog och för att få behörighet til den måste ditt konto eleveras till administratör.

Din användares temp-folder ligger i profilen, dvs undr C:\Users\%user%\AppData\Local\Temp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast även om ditt konto är admin, har du inte de rättigheterna förrän de behövs och då får du frågan om du vill höja upp dom.

 

Och C:\Windows\Temp är systemets temp-katalog, inte någon användares. Oavsett hur man är inloggad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...