Gå till innehåll

Var ladda ned engelsk version av Office 2010?


Recommended Posts

Hej!

 

Jag har sedan tidigare en giltig produktnyckel för Office 2010 som jag har för mig ska gälla upp till 3 datorer. Jag har sedan tidigare installerat den svenska versionen på en dator med svenskt Windows 7. Nu vill jag installera den engelska versionen på en dator med engelskt Windows 7. Jag gick därför till denna sida:

https://products.office.com/sv-se/download-back-up-restore-microsoft-office-products?legRedir=true&CorrelationId=0aacd960-9778-454f-a02b-a47d0ba5e87d

 

Jag klickar på "Ladda ned" under rubriken "Ladda ned eller skaffa en säkerhetskopia för Office 2010". I nästa steg får man ange produktnyckeln och välja språk. Inga problem tänker jag, här finns ju engelska med som ett val. Men när man sedan går till nästa steg och ska ladda ned installationsfilen så blir språket likafullt svenska.

 

Kan den specifika produktnyckeln jag har vara begränsad till den svenska versionen trots att det går att välja engelska här? Om inte, var kan jag ladda ned den engelska versionen? Det är Microsoft Office Home and Student 2010 det gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länkarna John! Den andra länken tror jag dock inte riktigt leder mig dit du avsåg.

 

Så det är alltså inmatningsspråket på måldatorn som styr vilket språk det blir och inte vad man väljer för språk under nedladdningen? Tänkte att det skulle kunna bli problem att installera svenskt office på engelskt Windows 7, men det kanske inte spelar någon roll. Det verkar ju som att det går att ändra språk i efterhand också så grundinstallationen kanske ändå är densamma oavsett vilket språk man använder:

 

https://support.office.microsoft.com/sv-se/article/Aktivera-andra-spr%c3%a5k-i-Office-programmen-663d9d94-ca99-4a0d-973e-7c4a6b8a827d?CorrelationId=6e613d96-8b75-4cb9-9453-7db5d0f67800&ui=sv-SE&rs=sv-SE&ad=SE#__toc360089057

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...