Gå till innehåll

Importera .pst till Thunderbird epost


Gå till lösning Löst av Venoms,

Recommended Posts

Jag tänkte byta från Outlook till Thunderbird men jag kan inte importera min .pst till T-bird då den säger att det inte finns någon Outlook installerad...

Det är konstigt då Outlook är den enda epostklienten som jag har installerad. Jag har följt de råd jag hittat, typ öppna Outlook och se till att den är standard.. redigerat registret och kört Office-diagnostiken, inget hjälper.

 

Det som är installerat är:

 

Office 2007..(Det enda som fungerar som den ska är Outlook, det är därför det ska bort från systemet..).

Vill ha Thunderbird x64 (Daily).

 

Nu till min tanke kring problemet. Operativsystemet är W7 x64, Office är 2007 x86.. Kan det vara problemet, att op och office är olika även fast det fungerar i windowsvärlden så kanske inte Mozilla anser att det är rätt..

 

Jag har provat med både x86 och x64 av Thunderbird, inget fungerar och ger samma fel..

Tips och råd emottages tacksamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ladda ner ett tillägg till thunderbird som heter "ImportExportTools". det borde lösa dina problem.

 

mvh alex

 

i värsta fall får du kopiera över "innehållet" manuellt från outlook, men importexporttools fungerar i alla fall bättre när det gäller att importera dina gammla data från outlook än import.export verktyg som är med som standard

Redigerad av alex_m
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag installerat och testat Outlook 2010 x64.. nä.. går inte. Jag har kommit längre, kontakter är importerade i t-bird..import av mail så kraschar t-bird rejält..

Tack för tipset alex_m, men det fungerade inte heller. Möjligtvis så finns det faktiskt en till möjlighet,, men den kostar $50, och det har jag ingen lust till, den heter "PSTwalker".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu använder jag inte outlook själv,  men

 

det är mailen du vill flytta över, finns det möjlighet att spara i annat format än .pst för detta i outlook?

 

kolla gärna detta enligt

https://support.office.com/sv-se/article/Skanna-och-reparera-skadade-Outlook-datafiler-1c81a39c-df51-4c5e-a81c-d0eae97a5b08

 

så att ej den pst fil du försöker kopiera är korrupt.

Redigerad av alex_m
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...