Lasse B Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Fråga. Man kan i CCleaner bocka i Rensa MTF Ledigt utrymme - Enhet C, vad menas egentligen med det. Vad tar man bort ?? Raderar man rubbet ?? Tacksam för ett svar. Mvh Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbadabba Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 (edited) MFT stands for Master File Table.Its essentially an index that points to every file on an NTFS drive (which is what makes files recoverable as well as readable.) google översättning: MFT står för Master File Table. Dess i huvudsak ett index som pekar på alla filer på en NTFS-enhet (vilket är det som gör filer återvinnings liksom läsbar.) Edited July 13, 2015 by abbadabba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted July 13, 2015 Author Share Posted July 13, 2015 Så det är ingen fara med att ta bort dessa då ?? Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbadabba Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Vad jag förstår är det för att filerna inte skall gå att återställa .Det tar ganska lång tid att göra och är kanske inte nödvändigt i normala fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Lasse B Posted July 13, 2015 Author Solution Share Posted July 13, 2015 (edited) Har för mig att det var för det, stämmer, är inte nödvändigt för mig i alla fall. Men av ren klåfingrighet, nyfikenhet, gjorde jag misstaget med att klicka på rensa MTF Ledigt utrymme - Enhet C, nu är det gjort och det är bara att vänta tills dess att det är klart. Blev lite orolig att den skulle radera en massa från datorn, som man behöver, så hoppas att det inte händer. Med vänlig hälsning Lasse Edited July 13, 2015 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbadabba Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Det påverkar säkert bara borttagna filer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts