Gå till innehåll

VLC cmd version


Venoms

Recommended Posts

Är det någon här som kan VLC i kommandoraden.. Jag fattar inget av den hjälp som finns på de vanliga kanalerna.. så därför frågar jag här.

 

Det jag vill åstadkomma..

 

Ha en dator och en videokamera. TV kopplad till datorn som en display.

VLC spelar in en video från videokameran och sparar på en plats. Efter ca:25-30 sekunder spelas samma video upp på skärmen.

 

Jag har kod som startar och sparar video men den startar inte upp igen och visar filmen som den ska. Jag får inte koden att funka..

"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" dshow:// :sout=#transcode{vcodec=h264,fps=30,scale=Auto,width=320,acodec=mpga,ab=128,channels=2,samplerate=44100}:file{dst=C:\\temp\\Cap_Dive.mp4,no-overwrite} :sout-keep

Nu ska det till "Duplicate" och "Delay" i millisek och 25 sek borde vara 25000ms eller??

Hursomhelst får jag inte den koden jag har att funka.. så därför skriver jag inte in den...

 

Om någon vill hjälpa mig med detta vore jag tacksam... Operativet är Windows och inte Linux.. troligtvis 32bit..

 

En detalj till.. om det är möjligt med en kodsnutt för att skapa en ny film varje gång man startar och inte skriva över den gamla..vore det toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...