Gå till innehåll

[LÖST] Vill ha mer mappar under start


Belsebub

Recommended Posts

Om man trycker på start så kommer mina dokument-genvägar upp till höger ex. min musik, mina bilder osv. Hur gör man om man vill lägga till lite mappar där ex. mina filmer, mina mottagna filer osv. går det, hur gör man?

Edit: Fick tips av Sir_N för länge sedan att jag skulle göra så här:

Du kan skapa hur många mappar under Mina Dokument som du vill, själv har jag drygt 25 st.

M h a Utforskaren går du till C:Documents and SettingsNnnn.NnnnMina dokument Klicka på Arkiv > Nytt och Mapp, döp den till det namn du vill ha, Klart!

______________________________

MEN jag har ingen mapp som heter Nnnn.Nnnn och när jag testade att skapa en hände inget heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej  Belsebub  :)

MEN jag har ingen mapp som heter Nnnn.Nnnn och när jag testade att skapa en hände inget heller.

Kan det inte vara som så att Sir_N menar ditt användarnamn som du använder för din dator då han skrev Nnnn.Nnnn?

C:Documents and SettingsDitt AnvändarnamnMina dokument

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.  :)

Om det är den högra delen du menar?

Högerklicka på aktivitetsfältet < Egenskaper <Anpassa startmenyn < Avancerat.

Där kan man välja vad som ska stå på den högra sidan.

Och så finns det en tom plats. Det ska gå att fixa via registret. Tyvärr har dom koder jag hitills hittat varit felaktiga.

Men det finns ett program som heter x-setup pro som fixar saken. Hämtas gratis någonstans på den här sidan.

http://www.proffs.nu/

Välj att inte uppdatera när du installar. Då kostar det inget. Det är bara när man uppdaterar som det kostar pengar. Hänger du me?  ;D

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej  Belsebub  :)
MEN jag har ingen mapp som heter Nnnn.Nnnn och när jag testade att skapa en hände inget heller.

Kan det inte vara som så att Sir_N menar ditt användarnamn som du använder för din dator då han skrev Nnnn.Nnnn?

C:Documents and SettingsDitt AnvändarnamnMina dokument

MVH/Malou

Nja, jag tänkte på det också men när jag skrivit in C:Documents and Settings så har jag endast en mapp där som heter Administratör och i den 2 mappar som heter Cookies & UserData så jag är lite fundersam på hur han menade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.  :)

Om det är den högra delen du menar?

Högerklicka på aktivitetsfältet < Egenskaper <Anpassa startmenyn < Avancerat.

Där kan man välja vad som ska stå på den högra sidan.

Och så finns det en tom plats. Det ska gå att fixa via registret. Tyvärr har dom koder jag hitills hittat varit felaktiga.

Men det finns ett program som heter x-setup pro som fixar saken. Hämtas gratis någonstans på den här sidan.

http://www.proffs.nu/

Välj att inte uppdatera när du installar. Då kostar det inget. Det är bara när man uppdaterar som det kostar pengar. Hänger du me?  ;D

8)

OK det är genom regedit jag måste skapa på någotsätt.

Ska testa programmet!  :) Jag är med på vad du menar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...