Gå till innehåll

"start knappen tillbaks 3-parts program"


alex_m

Recommended Posts

Hej vilken erfarenhet har ni av 3-parts program som försöker återskapa "start" knappen, längst nere vänstra hörnet.

 

som försvann när microsoft gick vidare till windows 8.

 

 

har provat iobit och den fungerar bra , dock har den förmågan att visa reklam, inte mycket men kan nog störa för vissa.

 

 

vilka alternativ använder ni eller har ni vant er att inte ha en startknapp?

 

för äldre avändare typ min far är "windows start knappen" ett måste och jag kan förstå att det blir svårt att använda datorn om man inte vet eller liknar tidigare windows versioner.

 

vilka alternativ till program finns och vilka är era favoriter för att efterlikna ex. windows 7 startmeny?

 

 

mvh alex

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi vart nöjda med iobit. men till all besvikelse hängde sig datorn efter windows update,vilket ledde till sk. hårtreset men "tornets strömknapp"

 

 

efter återstart fungerar inte "start menu 8" iobit den laddar inte startknappen vid återstart av dator. (verkade lite buggigt i övrigt windows kom ej ihåg ikonernas placering som den brukar, skrivbordet'vid omstart)

 

jag har testat revo uninstaller pro , samt rensa med ccleaner, även rensat själv maulellt (user foldern appdata- samtliga, där iobit varit aktuellt.program foldern)

 

 

och visst det installerar och fungerar ok men endast till nästa omstart av datorn,

Jag får inga felmeddalenden vid omstart men den är precis som förr dvs trycker jag på knappen kommer man till "metro gränssnittet" vilket vi inte vill.

 

och windows känner inte igen att iobits startmeny varit installerat (skrivbordsikon), det blir en tom ikon och i lägg till ta bort program också syns den på liknande sätt. den finns ser inte ut som den borde om den var korrekt installerat

 

 

Har ni några knep på att gå vidare, insallera om datorn blir inte aktuellt.

 

 

mvh alex / trevlig helg på er

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...