Gå till innehåll

datorn "fryser" efter uppgradering till w10


lellec56

Recommended Posts

Som överskriften säger, utav ca 10 gånger så hänger sig datorn 8 gånger. Den stannar vid det blå fönstret sen händer inget mer utan måste startas om med strömknappen och då funkar det. Har win7 pro i botten och uppgraderat t w10 pro, kan det hjälpa med en diskrensning eller kan man finna vid ett test vad det är som gör detta och var hittar man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant så skulle jag nog rekommendera en Clean Install under förutsättning att du aktiverat din Windows 10 installation. Detta rekommenderas ju av Microsoft själva vid problem efter uppgradering.

 

Har däremot problemet uppstått efter en tids användande så ska du kanske felsöka mer grundligt innan du tar till en ominstallation. Vad säger loggboken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej Manneman.

Du skrev att jag skulle kolla loggboken, i vilken ruta menar du?

 

Kollade nu ikväll och vad jag kunde se så var allt i loggboken daterat i dagens datum.

 

Det problem som är att när datorn varit avstängd så att den "kallnat" det är då som problemet uppstår med att den fryser och det är endast det blå fönstret som visas.

Loggboken måste ju man kunna rensa eller är den "självrensande"?

 

Någon som vet är välkommen att höra av sig.

Redigerad av lellec56
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...