candela Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 (edited) Vid start kommer bara en svart skärm och en vit cursor som går att röra. Omstart av datorn genom manuell avstängning och återstart. Då fungerar datorn som den skall. Finns någon här på forumet som ved vad som orsakar felet och hur skall jag åtgärda? /candela Edited March 22, 2016 by candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Om ett sådant problem har uppstått en gång, hade inte jag lagt ner tid på att lösa problemet eftersom det fungerade av sig själv efter omstart. En annan sak om problemet upprepar sig och inträffar typ vid varannan start av datorn. Det är som att lämna in bilen på reparation för att den inte startat vid ett enstaka tillfälle när man vridit på nyckeln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted March 19, 2016 Author Share Posted March 19, 2016 fredde, problemet uppstår ofta, så en lösning av problemet är önskvärt. Hoppas jag slipper ominstallera. Vad som orsakat problemet vet jag inte. Hoppas någon här på forumet kan ge tips om lösning. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 (edited) Vad händer vid start av datorn innan det blir svart skärm och vit cursor? Händer det något mer än det du skriver? Jag gissar på hårdvarufel men det är bara en gissning utifrån knapphändig info. Om stationär dator: Har du mer än en kontakt att ansluta bildskärm? Prova då att koppla skärmen till andra kontakten. Kan det vara glappkontakt till grafikkort. Öppna datorn och ta loss grafikkort och sätt tillbaka igen. Edited March 19, 2016 by fredde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 Problemet löst genom återställning av datorn. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts