Gå till innehåll

[LÖST] Svart skärm vid start


candela

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Vid start kommer bara en svart skärm och en vit cursor som går att röra. Omstart av datorn genom manuell avstängning och återstart. Då fungerar datorn som den skall. Finns någon här på forumet som ved vad som orsakar felet och hur skall jag åtgärda?

/candela :(

Redigerad av candela
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett sådant problem har uppstått en gång, hade inte jag lagt ner tid på att lösa problemet eftersom det fungerade av sig själv efter omstart. En annan sak om problemet upprepar sig och inträffar typ vid varannan start av datorn. 

Det är som att lämna in bilen på reparation för att den inte startat vid ett enstaka tillfälle när man vridit på nyckeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredde,

problemet uppstår ofta, så en lösning av problemet är önskvärt. Hoppas jag slipper ominstallera.

Vad som orsakat problemet vet jag inte.

Hoppas någon här på forumet kan ge tips om lösning.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vad händer vid start av datorn innan det blir svart skärm och vit cursor? Händer det något mer än det du skriver? Jag gissar på hårdvarufel men det är bara en gissning utifrån knapphändig info.

 

Om stationär dator:

Har du mer än en kontakt att ansluta bildskärm? Prova då att koppla skärmen till andra kontakten.

Kan det vara glappkontakt till grafikkort. Öppna datorn och ta loss grafikkort och sätt tillbaka igen.

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...