Nicklas Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 (edited) Någon som har Windows 10 och mer än en bildskärm som kan testa om den kan flytta aktivt fönster mellan skärmarna genom att trycka WIN+CTRL+PIL HÖGER/VÄNSTER ? Vet inte exakt när jag använde det senast men kanske en vecka eller två sedan och då fungerade det. När jag skulle göra det idag så fungerade det inte längre. Osäker på varför, vet inte om det är någon Windows uppdatering eller annat som ställt till det. En sådan liten sak som man tar för given och märker hur fantastiskt bra det är först när man står utan det. Edited July 12, 2016 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted July 11, 2016 Share Posted July 11, 2016 Det fungerar med shift + win + pil v/h istället HANS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted July 11, 2016 Author Share Posted July 11, 2016 Det har kanske alltid varit SHIFT + WIN + PIL ? Det har ju liksom suttit i muskelminnet så jag har inte tänkt på vad jag tryckt förrän nu när det inte fungerade. Oavsett så har jag provat alla tänkbara kombinationer av shift, alt, ctrl, win just för att jag blev osäker vilken det var, men ingen fungerar för mig längre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted July 12, 2016 Author Share Posted July 12, 2016 (edited) Jag hittade problem. Någon hade stängt av Snap funktionen (Settings/System/Multitasking) vilket även satte kortkommandot ur spel. Men du hade helt rätt att det är SHIFT inte CTRL. Edited July 12, 2016 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts