Gå till innehåll

1607


bonusvita

Recommended Posts

Windows uppgradering ville uppdatera datorn, men lyckas inte på grund av att vissa appar inte är kompatibla med den nya uppdateringen, så jag blev ombedd att manuellt avinstallera dem.

Men vilka är det som menas?

 

Uppdatering_1607.PNG

Redigerad av bonusvita
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fick ytterligare ett svar från update

Citat

Det uppstod problem under installationen av uppdateringar, men vi försöker igen senare.

Om problemen kvarstår och du vill söka på Internet eller kontakta supporten för att få mer information, kan följande vara till hjälp: (0x800705b4)

Fel: 0x80240fff

Jag fatta inte så värst mycket mer ändå...

Redigerad av bonusvita
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om samma sak själv. Gå till https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 

installera uppgraderingen via Media Creation Tool, det kommer då att stå vilka program eller appar som inte är kompatibla.

Avinstallera dessa manuellt (låt inte windows avinstallera dem) med något program som även tar bort registervärden t.ex. Revo uninstaller eller IObit uninstaller.

Använd sedan Media Creation Tool för att uppgradera. Efter uppgraderingen kan du prova att återinstallera de som inte var kompatibla, i de allra flesa fall fungerar de utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack,

Då kom jag iaf ett steg närmare lösningen, men fortfarande vet jag inte vilken app det är som avses...

Jag kan inte klicka på appen, får inte fram den minsta information om appen och ikonen för appen hjälper inte ett dyft,,,

Så.............?

Avinstallera.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag klickar på valet "Välj vad du vill behålla" då får jag upp det som visas på bilden nedan...

Vad väljer jag där? Val nr 1 känns bäst, men jag tror inte det hjälper. Val nr 2 förstår jag inte och val nr 3 känns som om det kommer bli en helt ny version på allting...

Behåll.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fick du fram vilken app som inte var kompatibel ?

Klickade du på avinstallera manuellt på (Du behöver göra följande) ?

Har du provat att installera brännarprogrammet igen efter uppdateringen ?

Svaren kan vara av intresse för andra som stöter på samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick inte med den första installationen, men så fann datorn en uppdateringsfil. Kommer idag inte ihåg vad den hette och jag hittar inte historiken för uppdateringarna, men den hade ett annat nummer än 1607. Den filen gick att installera och efter det så körde jag det programmet du länkade till igen och då stod det var det var för app som inte var kompatibel. Och efter avinstallation av den så funkade det galant att uppdatera 1607.

Men jag har ännu inte återinstallerat det programmet, orsaken är att jag väldigt sällan använder mig av något brännarprogram numer, och det programmet som var Nero var avsett för datorns ursprungssystem som var w7, så jag tror inte det är kompatibelt med w10. Sedan så har jag ett bättre brännarprogram på en dator som står helt och hållet offline, så jag kan använda mig av det de få gångerna jag behöver bränna något...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att allting lyckades, filen du syftar på som är uppgraderingen till 1607 har en annan beteckning när man uppgraderar med Media Creation Tool (28084).

Varför de inte kan ha samma beteckning är en gåta. Om du har fått allting att fungera kan det vara dumt att försöka installera något som ställer till problem.

Nero ska fungera i Windows 7, 8.1 och 10. Troligtvis hade du en äldre version av Nero.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...