Gå till innehåll

Samsung sm G361F [LÖST]


Samuel_1975

Recommended Posts

Hejsan!

finns det något root program som är seriös då supporten på oneclickroot kunde ej hjälpa mig och bort kastade pengar,

visade sig att jag inte har No Reactivation Lock som är borttagen ifrån Samsung

finns det nån firmware på svenska som man kan ersätta i telefon med odin så man kan roota med kinga root eller så vidare då oneclickroot vill att jag ska köpa igen och nej tack då man har slängt ut nästan 500 kr för 2 mobiler

är inte så duktig på root som odin med mera,

 

för att jag vill roota är för att bli av med program och ersätta med nyare än vad som finns ok tar onödig plats i telefon

Samsung GalaxySMG361F 

Basbandsversion G361FXXXU1APC2 
 

Build: LMY48B.G361FXXU1APB1

Grundversion 3.14.27-986474 dpi@SWHD4409#1 Tue Feb 23 10:46:06 KST 2016
Kanrel 3.14.27-98647(G361FXXU1APB1)

SE for Android-status Enforcing SEPF_SMG361F_51.1_0045 Tue Feb 23 11:13:57 2016

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns massor här: 

http://forum.xda-developers.com/galaxy-core-prime

För att kunna lägga in en Custom ROM behöver du en Custom Recovery. Leta noga enligt versionsnummer osv så det blir rätt. 

 

King Root, Oneclickroot osv är rena bedrägeriet och fungerar inte alltid på nyare mobiler, det är liksom rysk roulett. Misslyckas man kan telefonen bli en brevpress. Ska det fungera klanderfritt så behöver man en knäckt bootloader och det har man bara om man rootat en gång tidigare, med lite tur. Dessutom vet man oftast hur man rootar på seriöst sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...