Gå till innehåll

Startknappen och högerklicka på startknappen fungerar ej


haki08

Recommended Posts

Startknappen och högerklicka på startknappen fungerar ej de är helt döda. Jag har öppnat sökrutan i aktivitetsfältet, det går inte att skriva iden. Program går att starta från aktivitetsfältet. Jag råkade ut för att ett 20 tal tjänster inaktiverades vid start i morse. Det var ljud och internet som inte funkade. Ikonen för internetåtkomst var borta, ja det mesta för internet försvann. Jag startade många tjänster efter jag kollade i en W 7 dator och jämförde. kanske fel men ljud och internet funkar felfritt nu. 

Någon som känner igen problemet? Inga virusvarningar eller sånt. Jag har en HP Paviljon g6, W10

 

-Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett rätt vanligt problem när Windows 10 var nytt men sen är det ju få som råkat ut för det.

Har du startat om datorn?
Om det inte hjälper så pröva med en systemåterställning till igår eller den närmast föregående återställningspunkt som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är löst.  Jag ominstallerade Windows 10, c.a 7 timmars jobb. Nu fungerar det bra förutom att vid start av datorn tar det tid innan man kommer till inloggning. Tips någon hur jag kan snabba upp den.

HP Paviljon g6-

 

-Hasse 

Redigerad av haki08
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ominstallerat Windows 10 och ny fungerar det bra. Men vad kan vara orsaken till varför flera tjänster helt plötsligt stängdes av?  Datorn tar lång tid på sig att starta fram till inloggningen. Har du någon idé om vad de kan vara?

HP Pavilion g6 

 

-Hasse

Redigerad av haki08
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns antagligen många skäl, t ex en uppdatering som gick fel eller en hårddiskskada på olämpligt ställe.

Har du fått in alla uppdateringar?
Men en dålig hårddisk kan göra att det tar längre tid än normalt att läsa från disken och under uppstarten är det mycket som ska läsas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...