Gå till innehåll

Windows update 1709


nagrom54

Recommended Posts

Hej

haft min dator en månad ,har verision 1703

windows update hämtade  Funktionsuppdatering för Windows 10, version 1709

men fastnade på 88% när jag till slut startade om datorn  står det

"det finns uppdateringar  Funktionsuppdatering för Windows 10, version 1709, Laddar ner uppdateringar (0%)"och inget händer

Efter detta har Update hämtat "2017-12 Dynamic Update for Windows 10 Version 1709 for x64-based Systems (KB4056457)"

2 gånger men installationen misslyckades

cpu är ständigt på mellan 30-40% "Värd för tjänst lokalt system- där ingår update orchestrar sevice och windows update"

Info "svchost.exe 10004"

tjänster "wuauserv 10004"

giorde en återställning med (återställningspunkt)som var skapad 4 dagar innan hjälpte inget 

måste jag återställa datorn (behålla filerna) eller ska jag vänta eller......

finns det något annat sätt att t.ex återställa windows update

glömde har även kört windows update troubleshooter 2 gånger och sfc scannow

Morgan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova detta:

gå in på https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10  och klicka på knappen "Ladda ned Verktyget nu" En liten fil laddas ner(MediaCreationTool.exe).

Öppna filen: Efter att du godkänt villkoren väljer du Skapa installationsmedia i nästa ruta. klicka nästa. I nästa fönster kan du bara välja nästa utan ändring. Därefter har du val mellan USB eller ISO-fil(DVD) (Jag rekommenderar USB). Se till att du har ett USB-minne på minst 8GB anslutet och klicka nästa. Markera USB-minnet och klicka nästa. En liten varning, om fler enheter visas se till att du väljer rätt. Installationsprogrammet laddas ner och skrivs till USB-minnet.

När allt är klart öppnar du filen setup.exe på USB-stickan. Följ anvisningarna. Om du vill ladda ner uppdateringarna nu eller senare väljer du själv.

Hoppas att det funkar bättre nu!

Lycka till!

BERTIL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska prova det Djurhagen men väntar lite, det har börjat hända lite här nu...

efter att jag diskrensade systemfilerna som Hanseg föreslog har den försökt installera 12 

funktionsuppdateringar version 1709

dom har alla misslyckats kanske har med misslyckandet av (KB4056457) att göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...