Gå till innehåll

Win 10 uppdateringar stänger av skrivaren


-64

Recommended Posts

Varje gång det har kommit uppdateringar på Win 10 så har skrivaren blivit bortkopplad. Skrivaren måste installeras om när det händer. Är jag ensam om detta eller är det fler som är drabbade av det?

Datorn är en HP Pavilion 17 och skrivaren är en HP 8715. Både datorn och skrivaren är trådlöst anslutna wifi, till routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så har det hänt vid i princip alla stora uppdateringar och ofta handlar det om skrivardrivrutiner som inte klarar att hela Windows i princip byts,

men även en del andra program har drabbats

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kan jag meddela att det kom faktiskt en uppdatering i morse, 1803. Men skrivaren fungerar! Kors i taket! Jag har bara prövat utskrift än så länge. Det händer att jag skannar någon bild eller text och skickar till datorn för vidare behandling där. Jag hoppas att det fungerar också. Men det kommer väl senare.

Däremot har jag fått logga in mig på flera webbsidor som jag ofta brukar besöka. Bl.a den här. Så uppdateringen gick inte "smärtfritt" förbi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...