Gå till innehåll

Långsam uppdatering?


-64

Recommended Posts

Jag har gjort en uppdatering på Win 10 i dag. Det finns ju hela tiden ett rullande meddelande som säger hur många procent det är kvar att ladda ner. Att det tar lång tid visste jag men nu dom senaste 99 procenten har hållit på in närmare en timma. Och det är inte färdigt ännu. Sedan skall det installeras och startas om också.

När det var runt 70 - 80 procent tog varje steg ungefär en kvart men det ökade med den stigande skalan. Just nu kommer jag inte ihåg hur snabb anslutning jag har, men jag har bredband på optofiber så det är inget långsamt internet direkt. Datorn är en HP Laptop, 5 - 6 år gammal.

Jag lämnade datorn några gånger så att en skärmsläckare trädde in. Men det skall väl jobba på ändå även om skärmen inte visar något?

 

Redigerad av -64
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan se microsofts uppdateringsnummer KB******** , så kan du ladda hem filen, och installera den manuellt istället.

det borde gå att göra, jag har gjort så vid något tillfälle, men som sagt ingen garanti, men det kan också vara så att

din installation är klar men att programmet inte klarar av att avsluta installationen, det märker om du avbryter

det hela

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är borta. Det fungerade inte i första försöket. Jag fick göra om uppdateringen. Då "tog det". Nu har jag Win 1909 och hoppas att det kommer att fungera fullt ut.

Tack Hanseg för ditt engagemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...