Gå till innehåll

Favoriter i Chrome?


-64

Recommended Posts

Jag har försökt uthärda och vägra installera Edge. Men "onda makter" tvingade mig att gå halvvägs. Jag installerade Chrome i stället. Så nu har jag Internet Explorer och Chrome att välja och växla med som webbläsare. Jag upplever inte någon större skillnad på dom två, men en detalj saknar jag i Chrome: Fliken Favoriter. I Internet Explorer finns den ju till höger i rutan och är lätt åtkomlig när man vill läsa dagens tidning, kolla några intressanta forum som man följer med på eller för all del, forum som man är sällan på men vill hålla sig uppdaterad och så vidare.

Hur gör man i Chrome för att få lätt och snabb tillgång till favoritlänkar?

Jag kan tillägga att när jag installerade Chrome men öppnade det här forumet med IE 11 (Alltomwindows) så fanns det ingen ruta att skriva i. Rubriken Titel finns och rubriken Add Tags finns men ingen ruta att skriva inlägget i. Så detta har jag skrivit i Chrome i stället. Här finns den. Anledningen till att jag använde Internet Explorer är att inloggningen på t.ex alla forum i favoriter är enkel då jag redan finns i datorns minne och behöver bara klicka på en rad så är jag inne. Behöver inte komma ihåg några lösenord eller användarnamn. Jag finns där redan. Kommer Chrome att "ta över" någon sådan funktion eller måste jag leta upp (nästan omöjliga) gamla uppgifter på lösenord om jag går över helt till Chrome för att öppna och registrera mig på nytt i mina gamla forum?

Och Historiken i Favoriter, finns den kvar i Chrome? Om jag t.ex satt och surfade i förra veckan och sökte runt efter något ämne men vill fortsätta i dag med samma sak, då kan jag ju hitta (eventuellt) den sidan på förra veckans surfande eller t.o.m. ett par månader tillbaka genom Favoriter i Internet Explorer. Jag har uppfattat som att det sparas i tre månader???

Installationen av Chrome var inte så enkel. Det var mycket "rundgång" och motsägande besked. Jag var nära att ge upp, men på något sätt som jag inte förstog fanns det helt plötsligt där. Eftersom det har fungerat hittills tror jag att jag gjorde rätt i alla fall.

Redigerad av -64
felstavat
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...