Gå till innehåll

Recommended Posts

Jag har två blad 2020 och 2021. Jag behöver flytta två olika typer av värden från 2020 till 2021.
I en cell har jag ett vanligt tal, säg 15000 vilket jag vill flytta från en cell i blad 2020 till en cell i blad 2021.
I en cell har jag en formel =OM(BB30<>"";BB30-BA30;"") men det är bara det värde som cellen får som jag vill flytta från blad 2020 till 2021. Inte formeln. Som ni ser vill jag att cellen värdet ska hamna i är tom så länge inget värde finns i cellen som ska kopieras.
Jag har letat på nätet men hittar inte så det blir rätt. Har någon ett svar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du har nog missförstått det hela. Värdena ska per automatik flytta sig från en cell i ett blad till en cell i ett annat blad. Så när jag skriver in eller Excel räknar ut ett värde i blad 2020 så ska det värde som cellen får automatiskt och samtidigt skrivas in i blad 2021. Sedan ska det så fortsätta med blad 2022, 2023 osv. Jag har redan byggt upp sidor med formler som efter hand som jag skriver in värden får andra värden uträknade för mig.
Så om jag ändrar på värden i någon cell i blad 2020 så kommer ju värden som ska flyttas till blad 2021 också att ändras. Men med ditt förslag så ändras inte värdet i blad 2021 utan det förblir det ursprungliga.

Jag har nu tittat mer på ditt förslag och du är inne på rätt väg men man ska inte välja klistra in värden utan man ska välja "Klistra in som länk".

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ja det ser ju rätt ut och du har väl fått med att inget skrivs i rutan innan något skrivs i rutan man ska kopiera.
Jag gör en budgetsummering och passar då på att göra den för flera år framåt.
Alla vet väl att om man markerar alla flikar så kopieras det man skriver, och på rätt sätt, i alla flikar.

Och yvkmug, du ska ha tack för att du intresserade dig och hjälpte till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...