Gå till innehåll

Hittar inte mappen AppData


Tomas E
Gå till lösning Löst av Tomas E,

Recommended Posts

  • Lösning

Hittade den för en stund sen. Jag googlade tidigare och skrev in adressen som ska peka till mappen, den här:

C:Users%username%AppData

Men ingen mapp hittades så då blev jag orolig. Den där adressen kan inte vara rätt skriven.

https://geekingup.org/sv/sa-har-hittar-du-mappen-appdata-i-windows-10#:~:text=Navigera till AppData,C%3AUsers%username%AppData

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

I Windows när man skriver %någonting% så brukar det betyda att det är en så kallad miljövariabel. I artikeln du länkar till så upplever jag att dom faktiskt skrivit fel. Jag tycker att det borde vara C:\Users\%username%\appdata

Men det finns ett ännu enklare sätt att hitta mappen, i addressfältet i utforskaren, skriv %appdata% och vips så befinner du dig i mappen. Eller om man ska vara petig i Roaming mappen som finns direkt under AppData. Du kan även använda %localappdata% om du vill för att hamna i Local mappen.

Redigerad av _.M
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, _.M sade:

I Windows när man skriver %någonting% så brukar det betyda att det är en så kallad miljövariabel. I artikeln du länkar till så upplever jag att dom faktiskt skrivit fel. Jag tycker att det borde vara C:\Users\%username%\appdata

Men det finns ett ännu enklare sätt att hitta mappen, i addressfältet i utforskaren, skriv %appdata% och vips så befinner du dig i mappen. Eller om man ska vara petig i Roaming mappen som finns direkt under AppData. Du kan även använda %localappdata% om du vill för att hamna i Local mappen.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
On 2022-06-04 at 21:54, X-Men sade:

Om du i visningsalternativet för mappar aktiverar visning av dolda filer och mappar hittar du AppData utan problem som undermapp till mappen Användare (Users).

Jo jag vet. Har hittat den redan. Kanske inte var så bra att bara lägga in en smiley i svaret ovan, men det var bästa alternativet istället för en tumme upp. De symboler man normalt brukar kunna använda med Windows + . (punkt) fungerar inte.

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...