Gå till innehåll

Får inga notifieringar via e-post


Tomas E

Recommended Posts

Uppe i högra hörnet klicka på ditt namn och välj Kontoinställningar.

Till höger finns rubriken Andra inställningar, välj Notifieringsinställningar där.

Gå igenom listan och välj vad för sorts meddelande du vill ha för de olika händelserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det här är de inställningar jag har hittat som verkar relevanta för dessa önskemål. Vad ska jag ändra på? Är det det inringade som står på Engelska? Dessutom, när jag postar ett nytt ämne så är knappen för notifikation avstängd. Den borde vara påslagen eftersom jag ställt in det så. Även om jag slår igång den kommer inga notifikationer. Nähä inte nu längre, nu är den påslagen. Begriper ingenting.

919982631_notifieringar3.gif.3173c30d933e82944e7596d37330d983.gif

2119280000_notifieringar1.thumb.gif.491714bb32550d355b7b60a49383205a.gif

 

1734720601_notifieringar2.thumb.gif.0f717dc141f28716fcff51b4324f5dd3.gif

Redigerad av Tomas E
Ska det vara så svårt att skriva instruktioner på svenska?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är inringat med rött ska vara valt. Men det påverkar nog bara nya trådar.

När det gäller befintliga trådar kollar och ändrar du ovanför tråden:

image.png.bbdb4b61d03a961377150c9955afdff9.png

Klicka på pilen bredvid Följer och se/ändra vad som är valt för denna tråd.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu har jag ändrat allt till enbart e-post. Skulle tro att det annars blir som på Eforum, att notifieringarna ligger kvar som olästa vid ringklockan även om man läst allt via e-post, så att man är tvungen att öppna menyn (klicka på ringklockan) för att få dem lästa.

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Cecilia sade:

Jag har valt så att jag får information om vissa händelser via mejl medan andra mindre viktiga bara kommer i notifieringslistan i forumet så jag tycker inte att notifieringslistan är onödig ;)

Är inte stensäker, men nästan, på att även om man klickar på ringklockan så måste man sen klicka på varje notifiering för sig för att de ska markeras som olästa. Har jag fel kanske jag ändrar uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
5 timmar sedan, Cecilia sade:

För mig räcker det att klicka på klockan så att listan kommer fram för att siffran på den ska tas bort.

Visst. Men sen ligger ju notifieringarna kvar i fet stil ändå. Låter man bli att klicka på var och en för att får dem markerade som lästa (och dessutom länkas till inlägget och blir tvungen att gå tillbaka och upprepa proceduren för varje notis) så finns det till slut en hel drös med notifieringar och man vet inte vilka man läst eller inte läst. Ett e-postmeddelande kan man dessutom radera ur inkorgen utan att läsa det. Det kan man inte med notifieringarna. :) 

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det är inte ett problem för mig. Så många notifieringar får jag ju inte varje dag (oftast inga alls). Listan verkar inte bli längre än 25 händelser.

För mig är det mer så att om jag ser att det har kommit något så ser jag efter vad det är. Om jag inte bryr mig så gör jag inget och markeringen vid klockan finns inte längre kvar (bryr mig inte om fetstil eller inte). Är det något/några som jag vill läsa eller liknande så klickar jag ut det/dem i ny flik som jag sen stänger efter läsningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...