Mikael63 Posted June 15, 2022 Posted June 15, 2022 Har samma fundering i andra forum, prövar lyckan här med. Jag är lite(?) ambivalent vad gäller detta med tema. Å ena sidan vill jag ha ett rent och.. "propert"(?) gränssnitt bara för att senare tycka ett det ser f***at tråkigt ut och kollar då, igen, på de teman som finns tillgängliga via Mints verktyg Tema. (jag föredrar att lägga till/installera den vägen framför att hämta och installera "manuellt" men har gjort det med) Det finns många olika teman att välja bland (oavsett metod ovan) men det framgår ju inte om det är ett "komplett" tema eller ej. Hur kan man se/välja/filtrera fram sådana "kompletta" teman? Med "komplett" avser jag att temat inkluderar fönsterramar, kontroller samt skrivbord. Vanligast är att ett tema endast hanterar skrivbord. Cinnamox-* är ett exempel på ett sådant tema jag är intresserad av. Quote
hubbe16 Posted June 23, 2022 Posted June 23, 2022 Hej Mikael inget helt tema precis, men jag gillar "Faded-Dream" för skrivbordet.... 1 Quote
Mikael63 Posted June 23, 2022 Author Posted June 23, 2022 Tema för skrivbordet är väl egentligen det man ser minst av. Jag vill gärna att alla delar hänger ihop. Ikoner verkar dock aldrig höra ihop med ett specifikt tema. 1 Quote
hubbe16 Posted June 27, 2022 Posted June 27, 2022 Hej Har nån mer än jag testat Mint 21 Vanessa (Beta) ?? Jag kör den fullt ut nu och det mesta fungerar stabilt.. (som alltid i Mint) 1 Quote
Mikael63 Posted June 28, 2022 Author Posted June 28, 2022 För min del kommer jag att följa tidigare mönster och avvakta med en uppgradering tills det går att göra via den inbyggda Uppdateringshanteraren. 1 Quote
Recommended Posts