Gå till innehåll

Ligger felet hos Chrome eller Sjöfartsverket?


tomash

Recommended Posts

Häromdagen läste jag in öppningstider för Tosteröbron och skrev ut dom. Nu i efterhand har det visat sig att jag hade fått en gammal utgåva av öppningstiderna vilket resulterade i att jag fick vänta 3 timmar på öppning . Brovakten på Hjulstabron tipsade mig om att jag kanske läst in från cachen och det visade sig att det var fallet. Efter rensning av cachen så fick jag rätt information. Nu undrar jag, ska detta verkligen vara möjligt att läsning sker från cachen när webbsidan är ändrad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Cache är notoriskt komplicerat att hantera korrekt. Om du vill så kan jag gå in på detalj, men det kan finnas flera platser i nätverket som håller cache och gör en fel, så blir det fel hela vägen.

Jag använder ofta en webbsida som heter vodeville för att söka bland streamingtjänster. Och det är ganska ofta jag måste trycka refresh för att vara säker på att jag får se aktuellt innehåll.

Så det är lite svårt att säga om det är Chrome eller sjöfartsverket. Det enklaste är att säga att det är en kombination av de två.

Redigerad av _.M
Förtydligande
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...