Torgrim Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Har kollat igenom lite forumet har inte hittat mitt problem. Själv är jag rätt sunkig när det gäller datorer så jag behöver lite hjälp. Som titeln säger, det crashar efter nästan exakt 2 timmar efter start av datorn eller reboot. Fel meddelandet jag får upp heter-----> Driver_irql_less_or_equal. Vad menas med detta? Ps: detta började hända efter jag installerade SP2, samma kväll till och med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Hej När du får det svaret så står det vad/vilken del som orsakat krashen, kan du skriva ner det också, (Hela felmeddelandet). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgrim Posted June 27, 2006 Author Share Posted June 27, 2006 Stop: ox000000D1 (0x600000EC 0x 00000002 0x00000001, 0xa54c3804. Var det det du menade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted June 27, 2006 Share Posted June 27, 2006 Japp, det var det jag menade. Den säger att du har en drivrutin som försöker laddas på fel ställe... Det kan vara att du har något som inte stöder sp2s drivrutiner. Det kan vara OHCI, usb eller firewire hårdvara. Det kan också vara antivirus eller något diskhanteringsprogram. Prova att uppdatera dina drivrutiner för moderkortet, dvs chipset pci bussar etc. Kolla också om det finns ett uppdaterat bios. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgrim Posted June 30, 2006 Author Share Posted June 30, 2006 Tack så mycket det vara mina gammla drivisar till morderkortet som inte gillade SP2. Nu funkar allt bra igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts