Gå till innehåll

Välja mailprogram


Kird
Gå till lösning Löst av mbgtmari,

Recommended Posts

Hej! Det enda som finns i utforskaren är genväg till "skicka till OneNote" även med "dolda objekt" ibockat. I standardappar finns 89st. appar.

Inklusive; T-bird + T-bird(calendar) + T-bird(news). Under T-bird finns 4st. alternativ; T-bird document + .wdseml + MAILTO + MID T-bird URL.

Under MAILTO finns 3st. alternativ; Google Chrome + Thunderbird + Microsoft Edge. Utan djupare kunskaper är det svårt att välja. Man blir

villrådig.

Mvh

Kird

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Kird sade:

Det enda som finns i utforskaren är genväg till "skicka till OneNote" även med "dolda objekt" ibockat.

Är du verkligen i mappen C:\Användare\anv.namn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start-meny\Program\Autostart?
För det låter mer som att du är i mappen SendTo.

Men när du är i mappen Autostart så är det då meningen att du gör en genvägsfil till Thunderbird som du lägger i den mappen. En genväg kan du t ex göra genom att högerklicka på Thunderbird-ikonen på skrivbordet och välja Skapa genväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Kird sade:

I standardappar finns 89st. appar.

Inklusive; T-bird + T-bird(calendar) + T-bird(news). Under T-bird finns 4st. alternativ; T-bird document + .wdseml + MAILTO + MID T-bird URL.

Under MAILTO finns 3st. alternativ; Google Chrome + Thunderbird + Microsoft Edge. Utan djupare kunskaper är det svårt att välja.

Jämfört med min dator med Windows 10 så har du klickat dig för långt. Men nu när du är där så väljer du Thunderbird för samtliga 4 alternativ antingen genom att först klicka på den visade ikonen eller på Välj en standardapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har kollat i min W10 och där är det som mbgtmari visar i sin bild. Det är en äldre dator som jag har i reserv. Det är mycket

mer överskådligt och lättbegripligt än i W11 när det gäller apphantering. I alla fall för min del. Jag tror jag väntar med din

lösning Cecilia, tills jag vant mig med W11 lite mer. Det är bara några månader sen jag köpte datorn. Tack alla för ert intresse

och engagemang!

Mvh

Kird

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...