Thirteen Posted December 6, 2022 Posted December 6, 2022 Akivitetshanteraren är numera svart. Så gott som omöjligt att se procentnivåer. Hur ändrar man? I övrigt är livet ljust! 🙂 Quote
X-Men Posted December 6, 2022 Posted December 6, 2022 Kan du råkat ändra inställningarna för Kontrastteman till "Natthimmel"? Du kan , om du vill, öppna Inställningar, går till Anpassning, vidare till Teman och där Kontrastteman. Se om din inställning är Natthimmel eller kanske Skymning. 1 Quote
Thirteen Posted December 6, 2022 Author Posted December 6, 2022 (edited) Nej, Kontrastteman står på Inga. Det är svart ändå. Edited December 6, 2022 by Thirteen Quote
X-Men Posted December 6, 2022 Posted December 6, 2022 Har du ändrat Tema från Standard till något annat? När man byter Teman i Windows 11 kan färgen i Aktivitetshanteraren ändras till mörk färg. Testa att använda Windows standardtema (Blå "blomma" på ljusblå botten) och se om Aktivitetshanteraren byter till ljust tema. 1 Quote
Solution X-Men Posted December 6, 2022 Solution Posted December 6, 2022 Jag har kikat lite i en av mina datorer som kör Windows 11 (är sannolikt samma i Windows 10). Om du öppnar Anpassning och sedan Färger finns det en meny under valet "Välj läge". Där kan du välja ljust eller mörkt tema för hela systemet. Kolla där också. 1 Quote
X-Men Posted December 6, 2022 Posted December 6, 2022 Fäll även ut menyerna undertill. Där går det att välja ljust tema för Windows och mörkt tema för appar, om man önskar att välja individuellt mellan dem. 1 Quote
Thirteen Posted December 6, 2022 Author Posted December 6, 2022 43 minuter sedan, X-Men sade: Jag har kikat lite i en av mina datorer som kör Windows 11 (är sannolikt samma i Windows 10). Om du öppnar Anpassning och sedan Färger finns det en meny under valet "Välj läge". Där kan du välja ljust eller mörkt tema för hela systemet. Kolla där också. Får nog konstatera att det är just där som något har hänt vid någon av de senaste uppdateringarna. Nu syns procentnivåerna. Tack! 1 Quote
X-Men Posted December 6, 2022 Posted December 6, 2022 Du är välkommen! Windows har ibland lite saker för sig som inte går att förklara. Bra att det löste sig. 👍 Quote
Recommended Posts