Gå till innehåll

Akivitetshanteraren är numera svart. Hur ändra?


Thirteen
Gå till lösning Löst av X-Men,

Recommended Posts

Kan du råkat ändra inställningarna för Kontrastteman till "Natthimmel"?

Du kan , om du vill, öppna Inställningar, går till Anpassning, vidare till Teman och där Kontrastteman.

Se om din inställning är Natthimmel eller kanske Skymning.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ändrat Tema från Standard till något annat?
När man byter Teman i Windows 11 kan färgen i Aktivitetshanteraren ändras till mörk färg.

Testa att använda Windows standardtema (Blå "blomma" på ljusblå botten) och se om Aktivitetshanteraren byter till ljust tema.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Jag har kikat lite i en av mina datorer som kör Windows 11 (är sannolikt samma i Windows 10).

Om du öppnar Anpassning och sedan Färger finns det en meny under valet "Välj läge". Där kan du välja ljust eller mörkt tema för hela systemet.

Kolla där också.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, X-Men sade:

Jag har kikat lite i en av mina datorer som kör Windows 11 (är sannolikt samma i Windows 10).

Om du öppnar Anpassning och sedan Färger finns det en meny under valet "Välj läge". Där kan du välja ljust eller mörkt tema för hela systemet.

Kolla där också.

Får nog konstatera att det är just där som något har hänt vid någon av de senaste uppdateringarna. Nu syns procentnivåerna.

Tack!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...