Gå till innehåll

Hjälp med surfplatta Samsung


kiwi01
Gå till lösning Löst av kiwi01,

Recommended Posts

Vet inte var jag ska placera denna fråga, flytta om det behövs.

 

En olycka kommer sällan ensam. Just nu poppar de upp som svampar ur jorden. (Allt kanske inte kan kallas för olycka, men något som är så illa planerat som man baxnar. Som att utföra fönsterarbete som kräver öppet fönster när det är minus 7 ute. Just när jag har fått hjälp med att rigga upp en jättetung träpersienn som legat på golvet i tre månader i väntar på att de ska komma. 😠)

Att skrivaren måste bytas ut var ju inte en olycka heller, det var helt enkelt dags. En ny står på hallgolvet men jag har inte haft ork att ens packa upp den.)

Nu till olyckan. Mobilen ringde när jag satt på sängkanten, var tvungen att svara då jag väntar på några viktiga samtal. (En säljare, visade det sig, fy f**) Jag la ifrån mig surfplattan vars laddkabel snodde sig runt mitt ben med följden att plattan föll i golvet. Inte på rena golvet utan på en matta. Det har ju hänt några gånger förut utan några som helst följder. Men nu…  Allt jag ser ligger som i en dimma, några dimmiga appar, en vit linje tvärs över med en svart prick som möjligen varnar för låg batterinivå.
Normalt laddas batteriet upp långsamt om plattan används samtidigt, därför brukar jag stänga av. Men, jag trycker av- och påknappen i sidan men får inte upp knappen för stäng eller omstart mitt på plattan. Stirrar jag ihärdigt kan jag logga in men det hjälper ju inget. Jag har laddkabeln i men vet inte om det hjälper, om det är bra eller dåligt.
Några idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

PS Kunde just läsa mig till att det på den vita linjen anges "batteriet är fulladdat". 
I övrigt kan jag skönja appen Drive (tror jag att det heter) samt några "lappar"
Hur ökar man ljusstyrkan?

 

 

PS2
Lyckades genom ihärdigt stirrande hitta appen Inställningar, och hitta inställningen för Ljusstyrka. 
Ljuset är tillbaka och allt ser normalt ut just nu.
Bra gjort av mig som även med glasögon ser uruselt. 

Redigerad av kiwi01
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...