Gå till innehåll

OneDrive uppdateras inte i mobil och iPad


Gå till lösning Löst av Dimos,

Recommended Posts

Hej. När jag uppdaterar OneDrive i datorn uppdateras inte OneDrive-appen i mobilen och paddan. Jag har väntat förstås med att OneDrive på cloud ska uppdateras först. Ibland har det hjälpt med att installera om apparna, men inte alltid. Något förslag på åtgärd? Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du rensat appens data och cache innan du har ominstallerat den?
Det är vad Microsoft föreslår på sidan https://support.microsoft.com/sv-se/office/felsöka-problem-med-onedrive-mobilappen-a06710d4-fc32-4eec-a7b5-6d9584fb930c

Är mobilen och plattan ansluten till ditt eget trådlösa nätverk eller bara till mobilnätet när det inte fungerar?

Om det gäller iPhone/iPad så verkar det som att OneDrive-appen behöver ha tillgång till enhetens plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia.
Jag kollade på länken. Jag har Platstjänsterna på, Jag avinstallerade appen och startade om mobilen, samt installerade appen igen. "Appaktiviteter i bakgrunden" är på.

Det sker dock ingen uppdatering. Både datorn och mobilen är anslutna till samma nätverk.

Du skriver: "Om det gäller iPhone/iPad så verkar det som att OneDrive-appen behöver ha tillgång till enhetens plats." Var gör jag det? Jag har iPhone X. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

EUREKA! När jag klickade på "Filer" i OneDrive-appen såg jag inte uppdateringarna, det saknades flera mappar. Men det finns ett sökfält på "Startsida" och när jag sökte på tex Filmer, kunde jag se även de saknade mapparna!!! Detsamma gjorde på Foton och det funkade! 
Det är märkligt tycker jag att inte appen kan uppdateras automatiskt.

Tack för hjälpen

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...