Gå till innehåll

Fel i lamphållare


Dag Erlandsson

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Ja den nedre kontaktytan ser ut att kunna ligga för djupt ner och kan behöva lyftas något.

Det som slår mig är att färgen, eller ytbeläggningen, på kontaktytorna ser ut som när det blivit varmgång, att det har glappat så att det blivit varmt. Påminner även om hur det kan se ut om det varit vatten/fukt. Skrapa lite med en kniv eller mejsel. Kan också vara så att fotot är missvisande, skärpan i bilden ligger inte i lamphållaren.

Redigerad av Mikael63
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Mikael63 sade:

Ja den nedre kontaktytan ser ut att kunna ligga för djupt ner och kan behöva lyftas något.

Det som slår mig är att färgen, eller ytbeläggningen, på kontaktytorna ser ut som när det blivit varmgång, att det har glappat så att det blivit varmt. Påminner även om hur det kan se ut om det varit vatten/fukt. Skrapa lite med en kniv eller mejsel. Kan också vara så att fotot är missvisande, skärpan i bilden ligger inte i lamphållaren.

Ok då lyfter jag den. Men en annan sak, det lilla bläcket som sticker ut lite på höger sida, ska det se ut så? Sedan är själva hållaren lite sned, men det kanske inte påverkar? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mikael63 sade:

Ja den nedre kontaktytan ser ut att kunna ligga för djupt ner och kan behöva lyftas något.

Det som slår mig är att färgen, eller ytbeläggningen, på kontaktytorna ser ut som när det blivit varmgång, att det har glappat så att det blivit varmt. Påminner även om hur det kan se ut om det varit vatten/fukt. Skrapa lite med en kniv eller mejsel. Kan också vara så att fotot är missvisande, skärpan i bilden ligger inte i lamphållaren.

Bättre bild med bläcket från vänster sida som sticker ut. 

37482914-4451-41D0-8D62-5363A26D5CD4.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Mikael63 sade:

Ja den nedre kontaktytan ser ut att kunna ligga för djupt ner och kan behöva lyftas något.

Det som slår mig är att färgen, eller ytbeläggningen, på kontaktytorna ser ut som när det blivit varmgång, att det har glappat så att det blivit varmt. Påminner även om hur det kan se ut om det varit vatten/fukt. Skrapa lite med en kniv eller mejsel. Kan också vara så att fotot är missvisande, skärpan i bilden ligger inte i lamphållaren.

Tack! Lyfte den och nu fungerar det 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...