Gå till innehåll

Oönskade appsidor


Bill Björk

Recommended Posts

Hej kan någon hjälpa mig med detta, när jag går in på en ikon på startsidan för att ta upp hemsidan i fråga så kommer det upp en ny sida med massa appar.

plus en flagga om att sidan inte stöds längre ( alternativ  ta bort appar eller öppna ändå )

det verkar som web store är inblandat den ikonen finns nere i högra hörnet.

Det började visa sig igår 2023.03.07

M.V.H. Bill

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!

Det låter som att problemet gäller en webbläsare. Vilken?

Vad menar du med startsidan, är det skrivbordet, det som visas när du trycker på Windows-flaggan eller din webbläsares startsida?

Bifoga gärna lite bilder på hur det ser ut på skärmen i de olika stegen så blir det lättare att första vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag menar skrivbordet jag går till mapen tarv o spel som jag har skall öppna ATG förut har jag kommit till ATG direkt men nu hamnar jag på en sida med massa appar där få¨r jag leta efter ATG för att öppna när jag då trycker på ATG för att öppna kommer en flagga upp som säger att " Äldre versioner av Chrome-appar öppnas pnte på Windows-enheter efter december 2022.Du kan kolla om det finns en ny version tillgänglig"

man får alternativ att Ta bort appar eller öppna ändå 

Jag öppnar ändå och kommer in på sidan efter sedvanlig inloggning.

På detta vis är det på en del hemsidor men inte alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår det så har Google slutat stödja att appar (tillägg) till Chrome kan öppnas utanför Chrome, se t ex https://www.pcmag.com/news/google-ends-support-for-chrome-apps-in-june-2022.

Jag föreslår att du antingen kollar i Microsoft Store om det finns motsvarande appar där eller startar Chrome och i Chrome går till ATG och de andra webbplatserna det gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...