Gå till innehåll

När datorn sätts på försvinner internet för alla


Recommended Posts

Hoppas någon kan hjälpa en totalt okunnig person. Sedan någon vecka har mitt internet varit uruselt och har kopplat det till när min dator är på. Streaming sidor fungerar när man tittar på tv och mobiler har Wi-Fi så länge inte datorn är på, men så fort datorn slås på slutar allt fungera och står bara och buffrar. Vad kan det vara för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget riktigt svar på frågan men lite moraliskt stöd kanske...

För typ 10 år sedan fanns i hushållet en Mac. (jo det gör det nu med, men..) När den datorn startades och anslöts till det trådlösa nätverket dog precis all annan nätverkstrafik. Jag tror inte ens det gick att komma åt routern från någon annan dator. Lösningen, då, var att helt enkelt avaktivera det trådlösa nätverkskortet på Mac,en och ansluta med en kabel i stället. Jag såg ingen adresskonflikt i routern och jag har inget minne av att jag hittade någon egentlig orsak. Kanske kan du göra samma sak - avaktivera det trådlösa nätverkskortet (som jag antar att är aktuellt i detta fall?) och se om alla andra enheter fungerar som det ska, aktivera och se om de andra "dyker". Alltså att verkligen verifiera att det finns ett samband.

Sedan skulle jag testa att avinstallera nätverkskortet, det torde dyka upp och installeras igen vid omstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...