Frenka Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 Tjena.. Något som jag råkar ut för ganska ofta är att jag börjar skriva ett brev eller liknande i word, OCH DÅ HAR CAPS LOCK VARIT INTRYCKT OCH JAG FÅR SKRIVA OM DET. Är det någon som vet om det finns något sätt att markera meningen och sen få den till små bokstäver eller är det bara så att man får finna sig i att det bara är att skriva om?? [move]Tack för hjälpen[/move] [glow=red,2,300][shadow=red,left]Frenka[/shadow][/glow] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus99 Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 Hej! I Word 2000 så finns det under menyn "Format" ett komando "Change case". Använd detta och välj har du vill byta stora mot små bokstäver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenka Posted July 13, 2006 Author Share Posted July 13, 2006 Jag bugar och bockar... Tack tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nippe Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 För oss som ofta gör misstaget att skriva med CapsLock aktiverad så kan det vara bra att känna till snabbkommandot Shift+F3. Markera texten du vill ändra och håll ner Shift och tryck F3 upprepade gånger så ändras texten från BARA VERSALER till bara gemener och till Inledande Versal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts